۴ روش غیرارگانیک افزایش فالوور اینستاگرام

در این مطلب برای اینکه موضوع ساده تر بشه روشهای افزایش غیرارگانیک فالوور اینستاگرام رو به ۴ بخش تقسیم میکنیم:

  • خرید فالوور فیک
  • استفاده از ربات اینستاگرام
  • تبلیغات
  • تبادل

چون ما در ایران کمتر فالوور فیک خالص پیدا میکنیم، یعنی فالوورهای دسته اول که یکنفر اونهارو به تعداد زیاد تولید کرده از این به بعد ما به فالوورهای برنامه های سکه ای فالوور فیک میگیم.

روش اول: خرید فالوور فیک

در روش اول همونطور که در مثالهای پست  انواع فالوور اینستاگرام بر اساس میزان فعالیت آنها گفته شد برای افزایش این نوع فالوور شما سرچ میکنید “خرید فالوور اینستاگرام” یا جملاتی شبیه به این و وبسایت هایی برای شما نمایش داده میشن که میتونید از اونها فالوور تو تعداد مختلف خرید کنید.

۱۰۰ تا ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تا …

افزایش غیرارگانیک فالوور اینستاگرام

اما چجوری میتونیم تشخیص بدیم که فالووری که مخوایم بخریم فیک هست یا نه. فیک به معنای فالوورهای برنامه های سکه ای اینستاگرام.

مشخصه اصلی تمام سایتهایی که فالوور فیک میفروشن رو میشه تو این ۲ مورد خلاصه کرد:

  • بدون اینکه نیاز به پسور پیج شما داشته باشن و فقط با یوزرنیم شما فالوورهارو به پیجتون اضافه میکنن
  • این مدل فالوورها خیلی سریع و تقریبا بلافاصله بعد از خرید به پیج اضافه میشن و نهایتا بعد از ۲ ۳ ساعت به پیج اضافه میشن

البته دیده شده بعضی از این سایتها دیر رسیدگی میکنن و تا ۲ روز طول میکشه تا فالوورها به پیج اضافه بشن.

افزایش غیرارگانیک فالوور اینستاگرام

افزایش غیرارگانیک فالوور اینستاگرام

افزایش غیرارگانیک فالوور اینستاگرام

پس اگر داخل سایت افزایش فالوور اینستاگرام شدید و دیدید نوشته: بدون نیاز به پسورد و افزایش فالوور کمتر از ۲ ساعت یا فوری یا یه همچین چیزایی بدونید در حال خرید فالوور فیک هستید.

اما آیا این نوع فالوورها بدردبخور هستن و آیا میتونن روی رشد پیج تاثیر داشته باشن؟
اگر کارایی دارن کارایی اونها کجاست و چجوری باید از اونها استفاده کرد؟
جواب این سوالهارو میتونید در پست استراتژی افزایش ۱۰٫۰۰۰ فالوور واقعی اینستاگرام در ۳۰ روز ببینید.

روش دوم: استفاده از ربات

قبل از اینکه بخایم راجع به روش دوم یعنی استفاده از ربات حرف بزنیم ابتدا باید ببینیم ربات چیه؟

تعریف ربات اینستاگرام در یک جمله میشه: برنامه یا سایتی که بدون وقفه کارهایی که شما بهش محول میکنید رو انجام میده.

اما مطمئنم اگر تا الان از ربات اینستاگرام استفاده نکردید یا با اون آشنایی ندارید متوجه نشدید ربات چیه بهمین خاطر بزارید با مثال موضوع رو شفاف کنم:

مشتی حسن صاحب یه قهوه خونه قدیمیه و چون سنش رفته بالا و نتونسته خودشو بروز کنه در حال ورشکسته شدنه و قصد داره کلا مغازه رو بفروشه.

تو این گیر و دار یروز ژِربِرا خانم، دختر مشتی حسن که دانشجو رشته عکاسیه به مشتی حسن توضیح میده که الان دیگه دوره زمونه کار سنتی گذشته و باید کارشو بروز کنه.

به پیشنهاد ژربرا خانم قهوه خونه مشتی حسن رو تبدیل میکنن به کافه ژوزفینا… و بجای قلیون و چای کافه و دری وری های جدید خوراکی میفرشون.

بعد از این تغییر یکم اوضاع بهتر میشه اما بازم در حدی نیست که مشتی از ورشکستگی نجات پیدا کنه، ژربرا خانم برای اینکه فروش رو بیشتر کنه ی پیج اینستاگرام راه میندازه و هر روز عکسهای خوشگل از کافه میگیره و توی پیج میزاره.

بعد از گذشت یکی دوماه فالوورهای پیج کمی زیاد میشن و همین باعث میشه تک و توک مشتری های جدید به کافه بیان و دری وری میل کنن.

اما این تعداد مشتری که جذب شده نسبت به مدت زمانی که براش وقت گذاشته یعنی دوماه خیلی کمه. پس ژربرا دنبال روشی میره که بتونه به افزایش فالوورهای پیجش و به تبع اون مشتریهای کافه اش سرعت بده.

ژربرا بفکر میفته فالوور فیک بخره اما میدونه که بدردش نمیخوره، پس با کلی پرس و جو و مطالعه متوجه میشه باید برای جذب فالوور بیشتر و بهتر، پیجش رو تو پیجهای پر مخاطب تبلیغ کنه.

میره سراغ پیجهای تبلیغاتی پرمخاطب و شروع میکنه قیمت گرفتن از اونها. بعد از کلی سرو کله زدن با صاحبان پیجها متوجه میشه اینکار نیاز پول تقریبا زیادی داره و با شرایط اون و پدرش در حال حاضر جور در نمیاد.

تو این وضعیت که نه پول کافی برای تبلیغات داره و نه دوست داره فالوور فیک بخره به ذهنش میرسه بره و کسایی که علاقه مند به کافه گردی هستند رو فالو کنه تا از این طریق اونها پیج کافه ژربرا رو ببینن. به نحوی با فالو کردن اونها توجه اونهارو جلب کنه و باعث معرفی کافه به اونها بشه.

بعد از یکماه فالو و آنفالو کردن آدمایی که فکر میکنه به کافه گردی علاقه دارن، فالوواری پیجش زیاد میشن و سرش انقدر شلوغ میشه که دیگه وقت نمیکنه کسی رو فالو و آنفالو کنه.

اینجا بفکر میفته به یکنفر پول بده تا اون اینکارو براش انجام بده.

یکی از دوستای دانشجوی عَلّافش رو برای اینکار استخدام میکنه و در ازای فالو آنفالو کردن افراد به اون پول میده. دوستش هم توی خونه هر روز تا جایی که میتونه افراد علاقه مند به کافه رو پیدا میکنه و فالو میکنه و بقیرو که قبلا فالو کرده بوده آنفالو میکنه.

همه چی داره عالی پیش میره اما متاسفانه دوستش خیلی از مواقع یادش میره آنفالو کنه، خیلی وقتا آدمای بیخودی رو فالو میکنه، خیلی وقتا زود تر از موعد درخواست حقوق میکنه یا از کمی حقوقش گله میکنه و کلی مشکلات اینریختی بوجود میاره.

ژربرا خانم که الان شده مدیر کافه ژوزفینا شروع میکنه به جست و جو کردن تا ببینه میتونه همین کارو توسط یه برنامه موبایلی یا کامپیوتری انجام بده که دیگه این دردسرها رو نداشته باشه.

بعد از کمی جست و جو کردن میفهمه سایتها و برنامه هایی وجود دارن که در اصطلاح به اونها میگن ربات اینستاگرام.

این رباتها دقیقا همونکاری که اون میخاد رو انجام میدن. یعنی کارهایی که دوست دانشجوش بصورت دستی انجام میداد رو بصورت ماشینی و اتوماتیک انجام میدن.

یکیشون رو که کاراییهای خوبی داشته باشه پیدا میکنه و ازون استفاده میکنه و فالوورهای پیجش بخاطر کار مداوم و دقیق ربات روزبروز افزایش پیدا میکنن و به تبع اون مشتریهاش زیاد میشن و به این ترتیب مشتی حسن از ورشگستگی نجات پیدا میکنه.

پس ربات اینستاگرام شبیه به کارمندی هست که شما باید ماهیانه بهش پول بدید تا برای شما کار کنه.

کار اصلی ربات اینستاگرام: فالو کردن، آنفالو کردن، کامنت گذاشتن، لایک کردن و دایرکت فرستادنه.

البته میشه از رباتها برای اتوماسیون کارهای خیلی پیچیده تر هم استفاده کرد. مثلا میتونید یک ربات رو طوری تنظیم کنید که پست آخر لایک کننده های پست آخر یکی از پیجهایی که شما براش تعیین کردید رو لایک کنه و به کامنت گذارهای همون پست دایرکت بفرسته و برای پست آخر کسانی که پست با هشتگ خاص منتشر کردن کامنت بزاره و فالووینگهای کسانی که لوکیشن تگ خاصی رو استفاده کردن فالو کنه و بعد از ۲۴ ساعت آنفالو کنه.

ربات افزایش فالوور اینستاگرام

ربات افزایش فالوور اینستاگرام

ربات افزایش فالوور اینستاگرام

برای اینکه بیشتر راجع به رباط های اینستاگرام بدونید توصیه میکنم پست ربات اینستاگرام چیست و چگونه کار میکند رو حتما بخونید

خب حالا که فهمیدیم ربات اینستاگرام چیه میرسیم به اینکه چجوری از این ربات باید استفاده کنیم تا فالوورهای پیج زیاد بشن.

جواب ساده و همه جانبه سوال اینه که وقتی بقیرو لایک میکنید یا براشون کامنت میزارید یا بهشون دایرکت میزنید یا اونهارو فالو میکنید به نحوی خودتون رو به اونها و بقیه افرادی که میتونن شمارو ببینن نشون میدید و معرفی میکنید.

بعد از اینکه اونها شمارو بعنوان لایک کننده، کامنت گذار یا فالوور دیدن میان و به پیج شما سر میزنن. اگر خوششون اومد شمارو فالو یا لایک میکنن، اگر نه از پیج شما بیرون میرن.

پس شما با این روش اکثرا فالوورهایی رو بدست میارید که تقریبا به محتوای شما علاقه دارن و بدون هیچ اجباری شما رو فالو میکنن.

اما عده قابل توجهی از این فالوورها به دلیل اینکه شما اونهارو فالو کردید شما رو فالو میکنن یا در اصطلاح فالوبک میدن. این دسته از فالوورها خیلی کم به محتوای شما علاقه دارن و صرفا بخاطر اینکه شما اونهارو فالو کردید شمارو فالو میکنن.

در نهایت این شما هستید که باید رباتها رو تنظیم کنید تا کاری که شما میخواید رو انجام بدن. پس ۲ تا نکته خیلی مهمه: اول باید بدونید چکاری میخواید انجام بدید. دوم بدونید چطوری ربات رو برای اونکار تنظیم کنید.

قبل از ادامه مطلب پیشنهاد میکنم ی نگاهی به پست رباتهای اینستاگرام چطور باعث افزایش فالوور میشوند

اینکه چجوری تشخیص بدید چکاری برای شما مناسبه یکشبه اتفاق نمیفته و در طول زمان و با استفاده از روشهای مختلف کم کم متوجه میشید که چه روشی برای رسیدن به هدفی که مدنظر شماست بهتر جواب میده.

مثلا اگر یک رستوران داشته باشید بهتر اینه که خودتون رو به افرادی معرفی کنید که نزدیک شما هستند، برای اینکار میتونید کسانی رو که پست با لوکیشن تگهای نزدیک شما پست کردند رو فالو کنید یا لایک کننده های اون پستهارو لایک کنید و همزمان فالو هم بکنید.

ربات افزایش فالوور اینستاگرام

اینکه در چه مدتی به هدفتون برسید و با چه هزینه ای تماما به این بستگی داره که استراتژی افزایش فالوور شما چی باشه.

اما برای تنظیم ربات نمیشه یک دستور جامع ارائه داد چون ده ها ربات وجود داره که تقریبا همه اونها به لحاظ کارکرد با هم متفاوت هستند و فرق دارن.

عموما تمام رباتهای ایرانی و خارجی بخش “آموزش” یا “help” دارن و پشتیبانی مناسبی ارائه میدن که میتونید سوالات خودتون رو از اونها بپرسید.

در مجموع کار کردن با رباتها خیلی کار پیچیده ای نیست و اگر شما بدونید که از ربات چی میخواید میتونید خیلی راحت تو قسمت امکانات ربات جستجو کنید و یا از پشتیبان اون ربات سوال کنید تا ببینید اون ربات میتونه نیاز شمارو برآورده کنه یا نه.

نکته مهمی که روی تنظیمات رباتها باید دقت داشته باشید اینه که نباید از رباتها زیاد کار بکشید و محدودیتهای اینستاگرام رو زیرپا بزارید.

فرض کنید شما در روز ۴۰۰۰ نفر رو فالو و ۴۰۰۰ نفر رو آنفالو کنید، مسلما رشد شما خیلی خیلی سریع میشه. اما اینستاگرام این اجازه رو به شما نمیده!

اینستاگرام تقریبا برای تمام فعالیتها مثل لایک، کامنت، فالو، آنفالو و دایرکت در روز یا در ساعت محدودیت داره. یعنی مثلا شما نمیتونید در یکساعت بیشتر از ۷۰ نفر رو آنفالو کنید. اگر اینکار رو بیشتر از ۲ساعت تکرار کنید ایسنتاگرام به شما پیغام میده و جلوی شمارو میگیره.

تمام رباتهایی که روی وبسایتها اجرا میشن خودشون محدودیتهارو اعمال میکنن و به شما اخطار میدن که نباید از ی حدی بیشتر فعالیتها رو تنظیم کنید اما رباتهای تحت ویندوز اینستاگرام کاملا دستی هستند و حتما نیازه که با محدودیتها آشنایی داشته باشید.

محدودیتهای اینستاگرام

به هیچ وجه نمیشه اعداد و ارقام دقیق برای محدودیتهای ایسنتاگرام ارئه کرد اما میشه بطور تقریبی اعداد زیر رو عنوان کرد:

  • فالو روزانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر
  • آنفالو روزانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰
  • لایک روزانه بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر
  • کامنت روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰
  • دایرکت بین ۱۰۰ تا ۲۰۰

شک نکنید اگر بخواید تمام اینکارهارو باهم انجام بدید پیج شما دیزیبل میشه!

پیشنهاد من این هست که حداکثر ۳ فعالیت رو نهایتا انجام بدید. مثلا فالو، آنفالو و لایک.

بطور کلی دایرکت و کامنت اتوماتیک کارهای خطرناکی برای پیج هستن و چون شکل ارتباطی دارن عموما افراد تشخیص میدن که پیغام شما بصورت انبوه داره ارسال میشه و حس خوبی منتقل نمیشه.

۴ متغیر محدودیتهای اینستاگرام

بالا و پایین شدن اعداد بالا به چهار مورد بستگی دارن:

  • سن حساب کاربری
  • میزان درگیری
  • تعداد پستها
  • تعداد فالوورها

یعنی شما اگر ۱۰۰۰ تا فالوور دارید و روزانه ۵۰۰ نفر ررو فالو کنید احتمال اینکه دچار مشکل بشید هست. اما اگر ۵۰کا باشید و ۵۰۰ نفر رو فالو کنید هیچ مشکلی برای شما پیش نمیاد.

همینطور یک پیجی که تازه ایجاد شده نباید تعداد بالایی رو فالو آنفالو کنه، اما برای یک پیج قدیمی مشکلی نداره.

توجه کنید وضعیت پجتون چیه، اگر تازه شروع کردید به هیچ وجه عجله نکیند و آروم آروم جلو برید. دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدنه!

تا اینجا فهمیدیم رباتها چی هستن و چجوری کار میکنن. برای اینکه موضوع براتون بطور کامل مشخص و واضح بشه پیشنهاد میکنم همین امروز برید و یسری به سایتهای افزایش فالوور ایسنتاگرام بزنید و یکی از اونهارو امتحان کنید. اکثرا بصورت رایگان ۳ روز آزمایشی میتونبد از اونها استفاده کنید.

بطور خلاصه میتونیم روش استفاده از ربات رو اینجوری بیان کنیم:
ربات به پیج فالوور فیک اضافه نمیکنه.
ربات خودش کار انجام نمیده.
شما اونرو تنظیم میکنید و اون کارهایی که شما بهش گفتید رو انجام میده.
بر اساس اون کارها عده ای شمارو میبینن و اگر دوست داشتند شمارو فالو میکنن و اگر دوست نداشتند شمارو فالو نمیکنن.

تا اینجا فهمیدیم رباتها چطور باعث افزایش فالوور میشن و مدل کارشون چه شکلیه، تو پست انواع رباتهای افزایش فالوور اینستاگرام ۲ مدل اصلی رباتهارو میتونید ببینید و بفهمید مزایا و معایب هرکدومشون چیه.

تبلیغات

شاید بشه تبلیغات رو یک روش افزایش فالوور ارگانیک در نظر گرفت چون فالوورهایی که از این طریق به پیج اضافه میشن نسبت به روشهای قبل خیلی کیفیت بالایی دارن و تقریبا اصلا قابل مقایسه با اونها نیستن.

اما چون ما تعریفمون رو از ارگانیک و غیرارگانیک بر اساس محتوا گذاشتیم این روش رو هم جزو روشهای افزایش فالوور غیرارگانیک بررسی میکنیم.

هزینه تبلیغات نسبت به ربات و خرید فالوور فیک خیلی بیشتره اما اگر درست و هدفمند انجام بشه فالوورهایی که از این طریق به پیج جذب میشن اکثرا فالوورهای نوع چهارم یعنی فالوورهای واقعی فعال هستند که از شما خرید میکنن و به محتوای شما علاقه دارن.

تیلبغات بطور کلی در ایسنتاگرام به این شکل انجام میشه که شما به یک پیج که فالوور بالایی داره و فالوورهای اون به نوعی میتونن مشتری شما باشن یک تصویر یا ویدئو میدید تا اون در ازای پولی که از شما دریافت کرده تصویر یا ویدئوی شمارو روی پیجش منتشر کنه. بهمین سادگی.

دو نکته در تبلیغات خیلی مهمه:
روی چه پیجی تبلیغ کنیم؟
چی تبلیغ کنیم؟
این دو مسئله سرنوشت تبلیغات شمارو تعیین میکنه

یادم میاد ببار برای کاری با یکی از فودبلاگرها که با برندهای مطرحی مثل کاله کار میکرد راجع به بازخورد کسانی که بهش تبلیغ میدادن صحبت میکردم.

قبل از آمار بازخورد ایشون اجازه بدید بگم که قیمت هر تبلیغ روی پیج ایشون ۲٫۵میلیون تومن بود.

ایشون میگفت یکبار برای یک رستوران تبلیغ کرده و رستوران در عرض ۲ ساعت ۱۰کا افزایش فالوور داشته و چند وقت بعد برای یک رستوران دیگه تبلیغ کرده و کلا ۵۰۰نفر هم به پیجش اضافه نشدن.

قبل از اینکه بخواید شروع به تبلیغات کنید حتما ببینید پیجتون به لحاظ ظاهری و محتوا آمادس
عکس پروفایلتون خوبه
محتواهای پیج سالم ان
ارزشی که مدنظر دارید برای مخاطب ایجاد کنید، با یک نگاه کلی قابل تشخیصه
متن بیو جذاب هست و تمایز شما رو نشون میده
تو پیج ویدئو دارید و…

یک تبلیغ عالی و بی نقص در یک پیج عالی و بی نقص وقتی جواب میده که پیج شما کامل و آماده باشه.

برگردیم به داستان چه پیجی؟ چه تبلیغی؟

بنظر من چیزی که بتجربه متوجه شدم در مورد یک پیج خیلی اهمیت داره فقط تعداد فالوورها و موضوع پیج نیست. بلکه رده سنی و جنسیت فالوورهاست.

یعنی صرفا اینکه اگر من کلینیک زیبایی هستم پس باید برای بانوان بالای ۳۰سال تبلیغات کنم، پس اگر روی پیجهای آشپزی قوی تبلیغات کنم بهتر است؛ جوابگو نیست.

حتما وقتی میخواید روی پیجی تبلیغات کنید نه فالوورها بلکه پستهای پیج رو باز کنید و لایک کننده های پستهارو ببینید. ببینید اولا اکثریت اونها خانم هستن یا آقا و توجه کنید تو چه رده سنی هستن. جوان هستند یا میانسال.

برای تشخیص سن و جنسیت، تنها راه نگاه کردن به عکسهای پروفایل افراد هست. شاید در ابتدا نتونید خیلی خوب تشخیص بدید اما بعد از چند بار پول حیف کردن کم کم یاد میگیرید که چطور پیجهای خوب رو بر اساس جنسیت و سنشون پیدا کنید.

تبلیغات در اینستاگرام

در بین پیجها احیانا اگر پیجی تمام شرایط رو نداشت یعنی حد وسط بود، نه بد بود، نه خوب، به قیمتش توجه کنید اگر قیمتش پایین بود حتما امتحانش کنید. بعضی مواقع این پیجها نتیجه های خیلی جالبی دارن.

خب حالا مثلا تونستیم تشخیص بدیم چه پیجی خوبه، چی تبلیغ کنیم؟

واقعا نمیشه یک نسخه ثابت برای تمام کسب و کارها و اشخاص ارائه کرد. اما میشه مواردی رو بعنوان نکته گفت:

مثلا روی پیجی که همش ویدئو هست عکس تبلیغ نکنید.
ویدئوهای مشتریان شما که در مورد کار شما حرف میزنن و تعریف میکنن خیلی تاثیر گذاره.
اگر ویدئو میسازید در نظر داشته باشید ویدئوهای موبایلی بدون ادیت خیلی بهتر از ویدئوهای تبلیغاتی استودیویی گرون قیمت جواب میدن، چون مردم ویدئوهای تبلیغاتی رو عموما نگاه نمیکنن اما با ویدئوهای ساده خیلی راحت تر ارتباط برقرار میکنن.
اگر عکس تبلیغ میکنید توجه کنید بیشتر از یکی دو جمله روی تصویر ننویسید.
درسته کلمات ریز باشن خوشگل تر میشه اما سعی کنید کلمات رو جوری بنویسید که در کوچکترین صفحه نمایشها خونده بشن.
حتما توی کپشن آیدی پیج رو بنویسید.

از همه این نکات مهمتر اینه که: نگاه کنید ببینید بقیه چطور تبلیغات میکنن و از اونها یاد بگیرید. یواش یواش ایده های خودتون رو پیاده کنید.

بطور کلی میتونیم تبلیغات رو به دو دسته تقسیم کنیم:

  • تبلیغات در پیجهای تبلیغاتی
  • تبلیغات با اینفلوئنسرها (اینفلوئنسر مارکتینگ)

افزایش غیرارگانیک فالوور اینستاگرام

افزایش غیرارگانیک فالوور اینستاگرام

اینفلوئنسر اگر بخاد لغوی معنا بشه، میشه شخصیت تاثیرگذار و عامیانه میشه شاخ اینستاگرام.

تفاوت اصلی پیجهای تبلیغاتی با پیجهای اینفلوئنسرها در اینه که پیجهای تبلیغاتی شبیه شرکت میمون، اسمهای غیر شخصی دارن و در یک موضوع خاص محتوا تولید میکنن و هیچوقت شما صاحب پیج رو داخل محتواها نمیبینید.

اما در پیجهای اینفلوئنسرها خود صاحب پیج هست که در اکثر محتواها حضور داره و مبنای محتواها شخص یا گروه صاحب پیج هست.

به لحاظ قیمتی بطور میانگین یک تبلیغ در پیج یک اینفلوئنسر معمولی ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از یک تبلیغ در پیج تبلیغاتی معمولی هست.

پس اگر بودجه کافی ندارید اصلا سمت اینفلوئنسر مارکتینگ نرید و بجای یک تبلیغ گرون روی پیج یک اینفلوئنسر اون هزینه رو روی پیجهای متعدد تبلغاتی هزینه کنید.

اجازه بدید موضوع را با یک مثال توضیح بدم.

کمبوجیه ۵ میلیون تومن قرض کرده و رفته از ترکیه کلی لباس خاص آورده تا بفروشه. البته زرنگی کرده و ۱ میلیون تومن رو برای تبلیغات کنار گذاشته.

البته پیجش رو هم از ۴ ۵ ماه پیش روش کار کرده و با ربات و فالوور فیک تا ۱۰کا بالا آورده.

کمبوجیه برای تبلیغات به پیج یکی دوتا از اینفلوئنسرهایی که میشناسه سر میزنه و از اونها قیمت میگیره.

ارزونترین اونها که ۱۵۰کا فالوور با میانگین لایک ۴کا داره؛ بهش ۷۰۰هزار تومن قیمت یک تبلیغ رو میده. کمبوجیه با کلی زحمت یه اینفلوئنسر ارزون دیگه پیدا میکنه و در مجموع ۱ میلیون تومن خودش رو صرف تبلیغ روی دوتا پیج میکنه.

بعد از تبلیغات نزدیک ۱کا فالووراش زیاد میشن و یه تعدادی از جنساشو میفروشه اما از سود فروش جنساش پول تبلیغاتش هم در نمیاد. کمبوجیه میمونه و حوضش… چاره ای نداره جز اینکه هر جور شده جنساشو رد کنه بره.

با پولی که براش مونده شروع میکنه دوباره به تبلیغات، ایندفعه پیجهای تبلیغاتی رو انتخاب میکنه. پیجهای ارزون بین ۵ تا ۵۰هزار تومن و هر روز با یکی دوتاشون کار میکنه.

در ازای هر تبلیغش یکی دوتا جنس میفروشه. و یواش یواش پیجش رشد میکنه. چون روند تبلیغاتش استمرار داره پیجش رو هم یواش یواش میچینه و جلو میاد.

بعد از یکماه میتونه اکثر جنساش رو بفروشه و تقریبا سر به سر کنه.

پولی که بدست آورده رو میبره ترکیه و دوباره جنس میاره و با توجه به تجربه گذشته از ابتدا روی پیجهای کوچیک ارزون تبلیغات میکنه و یواش یواش کنار تبلیغات جنسهای جدیدش رو هم روی پیج میچینه.

همین روند رو یکسال ادامه میده تا اینکه یمقدار جامیفته و حاشیه سودش بالا میره. ایندفعه برای تبلیغات کنار پیجهای ارزون با یکی دوتا اینفلوئنسر هم کار میکنه. اتفاقی که میفته اینه که چون پیجش به تدریج بالا اومده نتیجه خیلی خوبی میگیره.

پایان قصه. از اینجای داستان به بعد اگر کمبوجیه اینفلوئنسر مارکتینگ انجام بده خوبه اما در ابتدا جواب نمیده.

پس توجه داشته باشید اصلا اینطور نیست که بگیم اینفلوئنسر مارکتینگ خوبه یا پیجهای تبلیغاتی بد. باید ببینید کجای کار هستید و چه کار قصد دارید انجام بدید.

مسلما اینفلوئنسرها برای برندینگ خیلی گزینه های بهتری هستند تا پیجهای تبلیغاتی. به همین ترتیب پیجهای تبلیغاتی برای جایی که میخاید از پیجتون فروش مستقیم داشته باشید مسلما از اینفلوئنسرها بهتر نتیجه میدن.

پس انتخاب روش تبلیغات به هدف و استراتژی شما بستگی داره.

افزایش فالوور بر اساس تبلیغات برعکس دو روش قبلی اولا نیاز به دانش تبلیغ نویسی داره و دوما نیازمند تجربه هست. یعنی شما وقتی در زمینه تبلیغات میتونید حرفه ای باشید که کلی تبلیغ موفق و ناموفق انجام داده باشید و بتجربه متوجه شده باشید چه تبلیغی کجا مناسبه و چی کجا مناسب نیست.

اگر میخواید تبلیغات کنید میتونید از لیست پیجهای تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید.

روش چهارم: تبادل

تبادل همونطوری که از اسمش پیداست مبادله هست. یعنی شما در ازای اینکه ی پیج دیگه شمارو تبلیغ میکنه شما هم اونو تبلیغ میکنید

این تبلیغ عموما یا توی استوری انجام میشه یا توی پستهای فید اصلی پیج.

این روش اگر مداوم و مستمر با پیجهای هم طراز با کیفیت انجام بشه یک روش افزایش فالوور عالی و رایگان هست.

عموما این روش چون نیاز به ارتباط سازی داره کمتر کسی میتونه انجامش بده، اما کسانی که حوصله بخرج بدن میتونن مطمئن باشن این روش ۱۰۰درصد نتیجه بخشه و فالوورهای واقعی فعال به پیج اضافه میکنه.

اما چطور ینفر رو پیدا کنیم که حاضر باشه با ما تبادل کنه؟

برای اینکار باید حداقل روزانه ۴ ۵ ساعت وقت بزارید و پیجهایی که با شما بخ لحاظ تعداد فالوور یا لایک هم طرزا هستند رو پیدا کنید و بهشون دایرکت بفرستید.

میتونید اگر کسی فالوورهاش دوبرابر شما بود بهش پیشنهاد بدید شما ۲ بار براش تبلیغ میکنید و اون یکبار تبلیغ کنه کافیه.

تو تبادل پست و استوری همه چی به پشتکار شما بستگی داره. میشه گفت یجور دایرکت مارکتینگ باید انجام بدید و برای اون باید برنامه طولانی مدت داشته باشید و با اولین نه شنیدن کنار نکشید.

اگر خواستید تو استوری تبادل کنید حتما توجه به طرف مقابل بگید آیدی پیجتون رو بزرگ بنویسه و بالا پایین استوری قرار نده چون تو بعضی گوشیها بالا و پایین استوریها حذف میشن و آیدی پیجتون غیر قابل دسترس میشه.

حتما توجه کنید با کسی که میخواید تبادل انجام بدید رده سنی و جنسیت مخاطبانش با مضوع پیج شما هماهنگی داشته باشه، مگرنه هیچ تاثیری نداره.

این روش افزایش فالوور هم مثل تبلیغات نیاز به تجربه داره و تا واردش نشید با حرف و کتاب و مطالعه نمیتونید بفهمید چیه و چی بدردتون میخوره.

اما بغیر از تبادل پست و استوری دو مدل دیگه هم تبادل داریم. تبادل لایک و تبادل کامنت که در اصطلاح بهش میگن تب لایک یا کامنت

پس میشه تبادل رو به ۴ بخش تقسیم کرد:

  • تبادل پست
  • تبادل استوری
  • تبادل لایک (تب لایک)
  • تبادل کامنت (تب کامنت)

توی تبادل لایک اتفاقی که میفته اینه که کار بین دونفر انجام نمیشه و در گروههای بالای ۱۰ ۱۵ نفر انجام میشه.

توی این گروه ها ادمین پیجها به مدیریت مدر گروه توافق میکنن تا توی یه ساعتهای خاصی پستهاشونو منتشر کنن و توی اون ساعت همدیگرو لایک میکنن و برای هم کامنت میزارن.

این لایک کردن و کامنت گذاشتن برای همدیگه باعث میشه تا پستهای پیجی که لایک شده تو قسمت اکسپلور به فالوورهای پیجی که لایک کرده نشون داده بشه.

اینکار بین پیجهای حداقل با ۱کا لایک و تعداد فالوورهای حداقل ۲۰ ۳۰کا انجام میشه و باعث میشه فالوورهای پیجها پستهای پیجهای دیگرو تو قسمت اکسپلور خودشون ببین و در نتیجه میزان رشد فالوورها زیاد بشه.

البته نمیشه از این روش زیاد استفاده کرد چون از نظر اینستاگرام غیر قانونیه و اگر زیاد استفاده بشه باعث میشه با خطاهای پیج ریست مواجه بشید یا پیجتون شدوبن بشه یا بکلی دیزیبل بشه.

ولی اگر بتونید گروه تب لایک مناسب پیدا کنید این روش نسبت تمام روشهای قبل برتری داره. چون شما بصورت رایگان افزایش فالوور واقعی با کیفیت دارید و در کنار افزایش فالوور افزایش بازدید و لایک و کامنت هم خواهید داشت.

جریان تب لایک و کامنت یک داستان بلندی هست که باید پیج مناسبی داشته باشید تا بتونید وارد گروههایی که توشون تبادل انجام میشه بشید.

عموما پیجهای گروه ها تببلیغاتی هستن و اگر پیج فروشگاهی دارید احتمال اینکه بتونید از این روش استفاده کنید خیلی خیلی پایینه.

جمع بندی

اینکه از چه روشی برای افزایش فالوورتون استفاده کنید به عموامل مختلفی مثل نوع فعالیت پیج، میزان بودجه، سن پیج، تعداد فالوورهای فعلی پیج، وضعیت محتوایی پیج و… بستگی داره.

بهترین کار اینه که هر کدوم از این روشهارو اگر تا حالا امتحان نکردید یکبار امتحان کنید تا چالشهای هرکدوم رو بتونید لمس کنید. که اگر در آینده خواستید برنامه ریزی کنید بدونید هر روش در مرحله اجرا چه مشکلاتی داره.

خیلی ممنونم از اینکه مطلب رو تا انتها مطالعه کردید.

اگه از مطلب خوشت اومد یکی از کلیدای پایینو انتخاب کن

13 thoughts on “۴ روش غیرارگانیک افزایش فالوور اینستاگرام

    • ممنون
      پیجایی که از ربات استفاده میکنن در حال حاضر(بهار ۹۸) دو دسته ان:
      ۱٫ دارن از ربات استفاده میکنن و هیچی به پیجشون نمیشه
      ۲٫ پیجشون دیس میشه، بن میشن، نمیتون پست کن، کپشن بلاک میشن و هزار و یک داستان دیگه
      هیچم معلوم نیست چرا اینجوریه. اما بطور کلی خطرناکه

  1. سلام، من قبل از اینکه با مجموعه آموزشی شما آشنا بشم با یک سری ربات خارجی مثل instazood.com و hootsuite.com و followerhot.com و… کار کردم ولی واقعا هیچ کدوم به پای ربات ایرانی و اورگانیک بودن روش های افزایش فالوور واقعی شما نمی رسند. میخواستم در صورت امکان، بهم در مورد افزایش فالوور واقعی اینستاگرام و سئو اینستاگرام (اکسپلور ) راهنمایی بدید.
    در ضمن اگه بشه در مورد تبادل بیشتر توضیح بدید و تاکتیک های بهتری ارائه کنید خیلی خووووووووب میشه.
    همچنین یک لیست از صفحاتی که پیشنهاد میکنید کارشون خوبه برای تبلیغات و فالووراشون فیک نیست بگید یا آموزش بدید بفهمیم که فالوورهاشون واقعی هست یا فیک و قلابی.
    مرسی مرسی مرسی مهدی جان . آقای بیگدلی شما حرف ندارید مطالب وبلاگتون رو واقعا دوست دارم

    • سلام، بزرگوارید

      البته رباتهای خارجی تحت ویندوز خیلی قوی هستن. اما بدرد یه پیج نمیخورن.
      Followliker

      برای تبادل چشم حتما.

      برای تبلیغات تو پست http://mimbigdeli.ir/ads- on-instagron- گفتم چقدر مثلا لایک داشته باشه و چقد فالوور خوبه. کلا یکار تجربیه. یکم کار کنید متوجه میشید کدوم پیجا خوبن، کدوما فیکن و…

      تو تبلیغات، مخاطبای پیج از همه چی مهم تر هستن. کین، چیکاره هستن، چه سنی دارن… اینو میخواید بفهمید بهترین راهش اینه لایک کننده های پستهارو ببینید.

  2. سلام عرض ادم اگه رابات بخوام نسب کنم از کجا گیر بیارم بعد اگه نسب کردم ازطرف اینستا بلوک نمیشم

    • سلام، سرچ کنید ربات اینستاگرام… به تعداد موهای سر، ربات اینستاگرام هست
      جدیدا زیاد گیر میده، سرعتشو کم کنید شاید چیزی نشه، شاید…

  3. سلام با توجه به مطلبی که گفتید در مورد گروه تب نظرتون در مورد دی ام گروپ چیه؟ خطرناکه برای پیج؟

    • سلام، راستشو بخواید تو این مورد خودم تجربه ای نداشتم و کسی هم بهم چیزی نگفته. نمیتونم نظر دقیق بدم.
      کلا هر رفتاری که تکراری باشه خطرناکه.

  4. جناب بیگدلی
    سلام
    مطلب بسیار جالبی بود
    در پاسخها نوشتید: پیجایی که از ربات استفاده میکنن در حال حاضر(بهار ۹۸) دو دسته ان:
    ۱٫ دارن از ربات استفاده میکنن و هیچی به پیجشون نمیشه

    میشه از این دسته اول چند تا را مثال بزنید لطفا

    ممنون

    • سلام، چیزی الان تو ذهنم نیست. اینو با توجه یه بازخوردایی که بهم میدن گفتم.
      یکی از دوستان میگفت ۴تا پیجش به ربات وصله چیزی نشده.
      یکی دیگه میگه من ۶ تا پیج دستمه(ادمین) بایکیشون دیگه نمیتونم فالو کنم، اونیکی هر روز براش کد میاد و…

      اگه از ربات میخواید استفاده کنید حتما سرعت فالو آنفالوشو کم کنید و حتما حتما اگه یبار پیج کد داد، دیس شد، یا مشکلی پیش اومد رباتو قطع کنید و پسورد پیجو عوض کنید

دیدگاه‌تان را بنویسید: