ماجرای افزایش فالوورهای اینستاگرام مجله اینترنتی Foundr از ۰ به ۱۱۰ هزار فالوور در مدت ۵ ماه

اگر شما به تازگی به اینستاگرام قدم گذاشته باشید ممکن است مشاهده این که برندها و رقبا در طول ۵ سال گذشته مقدار زیادی فالوور برای خودشان بدست آورده اند برایتان امری دلهره آور باشد. من به تازگی با ناتان چان اهل ملبورن که یک مجله آنلاین برای کارآفرینان به نام Foundr تأسیس کرده است- همکار شده ام.

ما برای مدت چند ساعت در خصوص استراتژی های رشد مختلف گفتگو کردیم، و این گفتگو را اینقدر ادامه دادیم تا زمانی که یک موضوع خاص واقعا علاقه مرا تحریک کند.

ناتان از تاریخ دوم ماه نوامبر ۲۰۱۴  شروع به پست کردن تصاویر به اینستاگرام مجله Foundr کرد؛ تاریخ امروز که من این مقاله را مینویسم ماه آوریل ۲۰۱۵ می باشد و تا به امروز اکانت اینستاگرام چنین وضعیتی دارد:

  • ۱۱۱ هزار فالوور
  • ۷۷۷ پست (به طور متوسط ۵٫۱۸ در هر روز)
  • یک میلیون و ۴۳۰ هزار لایک (به طور متوسط ۱۸۰۰ لایک در هر پست)
  • ۶۱ هزار کامنت در ذیل پست ها (به طور متوسط ۷۸ کامنت در ذیل هر پست)
  • کلیک های CTA به طور متوسط ۲۰ هزار کلیک در هر ماه من به طور جدی در اثر مشاهده این میزان رشد زیاد او در این مدت کوتاه تحت تاثیر قرار گرفته بودم. نه فقط این، چراکه او علاوه بر این اینستاگرام را به یکی از بزرگترین کانال های جذب و هدایت مشترکان جدید برای مجله Foundr تبدیل کرده بود.
رشد میزان فالوورها
رشد میزان فالوورها

در تصویر فوق ۵ تاکتیک دقیقی که مجله Foundr به نشانی: @foundr با استفاده از آنها موفق به جذب و هدایت ۱۱۱ هزار فالوور اینستاگرم فقط در مدت ۵ ماه گردید را مشاهده می نمایید. بیایید تا در برخی از مهمترین تاکتیک هایی که ناتان با استفاده از آنها اینستاگرام را به نوبه خود به یک دستگاه رشد بزرگ برای کسب و کار خود تبدیل کرد غور کنیم.

هماهنگی محتوای پست با مخاطبان هدف

ناتان می دانست که او می خواست تا با اینستاگرام درگیر شود، اما در ابتدا نیاز داشت تا بفهمد که چه نوع محتوایی میتوانست با مخاطبانش تعامل بهتری برقرار نماید. این موضوع؛ اغلب می تواند بزرگترین چالش پیش روی هر کسب و کاری در اینستاگرام باشد، و برخی افراد به محض اینکه احساس لایک کنند؛ پست زدن را متوقف مینمایند.

ایده ناتان بسیار ساده بود آن ایده عبارت است از ایجاد نقل قول های قدرتمند بطوریکه مرتبط با جامعه کارآفرینان و صاحبان کسب و کار های تجاری باشند. به جامعه مخاطبان خودتان الهام کنید تا همه روزه از ساختمان در برابر آسیب و تخریب محافظت نمایید. در عوض، او می تواند شروع به ساخت یک جامعه کوچک از کارآفرینان درگیر نماید که در نهایت ممکن است مشترک مجله Foundr شوند.

افزایش فالوورهای اینستاگرام

ثبات و پیگیری یک امر کلیدی است

شما باید با مطالب و محتوایتان ثابت قدم و استوار باشید. اگر ناتان تنها یک بار در هفته و یا هر چند روز یک بار پست ارسال میکرد، در آن صورت افراد؛ نخواهند دانست که تا چه زمانی باید منتظر نقل قول های جدید و یا محتوای از طرف وی باشند.

ثبات و پیگیری یک امر کلیدی است

در عوض، استراتژی ناتان حول محور پست زدن به طور متوسط ۴ مورد در هر روز بود. شما می توانید در تصویر فوق زمان هایی را که در آن او بیشترین کشش را با پست های خودش دریافت میکند را ببینید.

افزایش فالوورهای اینستاگرام

این استراتژی می تواند سخت باشد، به ویژه هنگامی که او یک جمعیت گرسنه از فالورهای مشتاق برای پست بعدی دارد.

برای رسیدن به این هدف؛ ناتان مجبور است تا برای پست ها؛ دور از دست و دید مخاطبان برنامه ریزی کند، یعنی اول گرفتن نقل قول ها و تصاویر و پس از آن آماده سازی آنها برای پست (توضیحات بیشتر در نکات ذیل)

خودکارسازی ایجاد تصویر

نرم افزار اصلی موجود در زرادخانه ابزارهای ناتان؛ ابزاری است به نام Wordswag که به شما اجازه می دهد تا عکس هایتان را آپلود کنید و سپس آنها را به نقل قول های زیبایی در مدت زمان یک دقیقه تبدیل نمایید.

خودکارسازی ایجاد تصویر
خودکارسازی ایجاد تصویر

اپلیکیشن Wordswag به طور خودکار تصاویر را در دوربینتان ذخیره خواهد کرد، و سپس شما می توانید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید آنها را در اینستاگرام دریافت نمایید. به عنوان مثال، من تمایل دارم تا رول دوربین خودم را با Dropbox همگام سازی کنم در نتیجه تصاویر در تمام دستگاه های من از فاصله دورتری به نظر می رسند.

شما می توانید یک نمونه تصویر -که من در شب گذشته برای یک پست در فیسبوک ساخته ام- را ببینید.

استفاده از سؤالات برای هدایت تعامل

برخی از محبوب ترین پست های ناتان جامعه مخاطبان وی را به چندین روش درگیر میکرد. یکی از تاکتیک های او استفاده از پرسیدن سوال اساسی مانند زیر می باشد.

افزایش فالوورهای اسنیتاگرام

پست های مربوط به سؤال به طور متوسط ۳۰۰ درصد تعامل بیشتری نسبت به تصاویر طبیعی برای مجله Foundr به همراه داشته است

استفاده از کاربران برای هشتگ کردن دوستان

یکی دیگر از استراتژی هایی که ناتان از آن برای افزایش دسترسی به تصاویر اینستاگرم خودش استفاده کرد درخواست از کاربران برای تگ دوستان بود.

افزایش فالوورهای اینستاگرام

پست فوق در واقع موفق ترین پستی بوده است که آنها تا به این لحظه ارسال کرده اند و دارای بیش از ۱۶۰۰ کامنت شده است.

دوبل کردن در صورتی که شما موافق با آن باشید

یک ترفند کوچک دیگر که ناتان آن را به پست های مبتنی بر سؤال خودش افزود درخواست از کاربران برای دوبل کردن بود :

افزیش فالوورهای اینستاگرام

در واقع یکی از بزرگترین دلایلی که مجله اینترنتی Foundr موفق به جذب بیش از یک میلیون و چهارصد هزار لایک برای تصاویر خودش در اینستاگرام شد استفاده از همین تاکتیک است. چنانچه شما از انجام این ترفند خودداری کنید قطعا به این موفقیت دست پیدا نخواهید کرد.

برگزاری مسابقات در اینستاگرام

هنگامی که شما جامعه مخاطبان بزرگی دارید می توانید به منظور جلب هدایت بیشتر آنها؛ شروع به اعمال نفوذ بر آنها نمایید. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار کمک گرفتن از یک عامل ایجاد انگیزه مثل مسابقه است.

ناتان مسابقات را در اینستاگرام برگزار میکند صرف نظر از اینکه شرکت کنندگان در مسابقه ها؛ مشترک مجله باشند یا نباشند (که هیچ نوع بار مالی و هزینه ای هم برایش در برندارد). در عوض او همواره توجه کاربران را به سوی هشتگ کردن دوستان و چک کردن پادکست خود هدایت می نماید.

توسل به احساس

ناتان از تصاویر استفاده کرد تا ماشه تفنگ احساسات را در جامعه مخاطبان خودش بکِشَد. هر کارآفرینی می داند که مبارزه تا چه اندازه می تواند سخت باشد، بنابراین آنها برقرای ارتباط با پیام های دارای بار احساسی خاص را روشی آسان میدانند که به نوبه خود نرخ مشارکت در پست را افزایش میدهد.

شما می توانید از تمام انواع تاکتیک های مختلف دیگر مانند القاء هوس؛ امید؛ غرور؛ همدلی و یا ترس هم به عنوان ماشه تحریک احساسات خاص استفاده کنید.

افزایش فالوورهای اینستاگرام

بکارگیری هشتگ ها در کامنت ها و نه در توضیحات

ناتان متوجه شده است که منطقه ارسال توضیحات (دیسکریپشن) اینستاگرام سرزمینی بسیار مقدس است. به این ترتیب، او توصیه میکند که از بکارگیری هشتگ ها در این ناحیه خودداری نمایید چرا که شما می توانید کپی قانع کننده ای را به جای هشتگ ها بنویسید.

 

بعد از آن شما می توانید در پست شخصی خودتان کامنت بگذارید و در آن هر نوع  هشتگ مرتبطی را که تمایل به استفاده از آن دارید قرار دهید، این روش هم تاثیری مشابه با استفاده از هشتگ ها را در دیسکریپشن (قسمت توضیحات) دارا است.

استفاده از شکلک ها

شما می توانید از شکلک ها به منظور جلب توجه مخاطبان تان به مناطق خاصی از توضیحات پیج خود استفاده کنید. ناتان با استفاده از این شکلک ها از کاربران برای بازدید از لینک های موجود در بیوگرافی که مربوط به مجله Foundr است درخواست میکند (تنها لینک قابل کلیک در صفحه اینستاگرام همین لینک است).

افزودن برندتان به تصاویر

تصاویر یکی از اشکال رسانه هایی است که بیشترین قابلیت اشتراک گذاری را دارد و ما می توانیم از آنها استفاده کنیم. در این پروژه خاص؛ ناتان می خواهد اطمینان حاصل کند که اگر آنها در داخل اینستاگرام یا هر پلتفرم دیگر اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند موجب ارتقا و رشد برند خواهد شد و ارزش ذاتی برند را به مخاطبان منتقل خواهد ساخت.

توجه داشته باشید که ناتان برای همه تصاویر خودش، برند خود را اضافه کرده است. نکته دیگر – علاوه بر افزودن برند به تصاویر- هم این است که لینک ها و URL های به یاد ماندنی را به تصاویر اضافه کرده است تا به منظور دانلود، فشار صفحات و یا حتی مسابقات به کاربران ارسال شود.

افزایش فالوورهای اینستاگرام

هدایت درآمد از اینستاگرام

در نهایت ما به دلیل اصلی یی که چرا برند های معتبر و معروف همگی از اینستاگرام استفاده میکنند پی میبریم: هدایت درآمد.

اینستاگرام یک پلت فرم واقعا مقاوم از نظر جلب و هدایت درآمد می باشد، و تنها راه واقعی که شما می توانید در اینستاگرام با کمک آن؛ کاربران را به سایت خود هدایت نمایید استفاده از قرار دادن لینک در بیوگرافی مشخصات تان است چرا که شما نمی توانید لینک های قابل کلیک در پست های شخصی قرار دهید.

پیج اینستاگرام مجله اینترنتی Foundr در حال حاضر به طور متوسط بیش از ۲۰ هزار کاربر در هر ماه دارد، که ۴۵ درصد از این کاربران به مشترکین ایمیل هم تبدیل می شوند. ناتان معتقد است که استفاده از اینستاگرام به عنوان یک منبع کسب مشتری؛ بیش از ۶ نوع بازدهی در راستای کسب درآمد در این سال جاری به همراه خواهد داشت (صرف نظر از وقت و انرژی که در این زمینه مصرف می کند از نظر مالی به طور کامل رایگان برایش خواهد بود.).

1 thought on “ماجرای افزایش فالوورهای اینستاگرام مجله اینترنتی Foundr از ۰ به ۱۱۰ هزار فالوور در مدت ۵ ماه

دیدگاه‌تان را بنویسید: