اهمیت بازاریابی محتوا بر اساس آمارهای ۲۰۱۸

از نظر بزرگان بازاریابی محتوا، دقیقا اتفاقی که چند سال پیش برای کسب و کارهای سنتی بوسیله ورود اینترنت افتاد بزودی برای کسب و کارهایی رخ میده که از بازاریابی محتوا بهره نبرن.

توصیه میکنم اگر در حال مطالعه پیرامون بازاریابی محتوا هستید ابتدا مطلب بازاریابی محتوا چیست رو بخونید تا با تعریف اون بیشتر آشنا بشید.

اهمیت بازاریابی محتوا به قدری زیاده که به عقیده من اگر یکنفر فقط و فقط بتونه اهمیت اون رو درک کنه براش کافیه تا کسب و کارش رو تغییر بده و با شرایط روز تطابق بده.

همونطور که از نتایج گوگل ترندز مشخصه، تقریبا بازاریابی محتوا از سال ۲۰۱۱ میلادی مورد توجه واقع شده و روند جستجوی این کلمه کلیدی افزایش پیدا کرده؛ که این نشون دهنده نو و جدید بودن این مفهوم در جریان بازاریابی عصر حاضره.

 

بازاریابی محتوا مزیت نیست، الزام است

اگر به بازاریابی محتوا و آینده اون اعتقادی ندارید و یا مدیران شما هنوز در مقابل اون از خودشون مقاومت نشون میدن خوبه که یه نگاهی به آمارهای پایین بندازیم تا ببینیم واقعیت ماجرا چیه.

مشتریان محتوا میخوان، نه تبلیغات

مصرف کننده ها بوی تبلیغات رو از کیلومترها میتونن تشخیص بدن: شاید شما فکر کنید که تبلیغات برای مخاطبان تازگی و جذابیت داره اما جالبه بدونید بر اساس تحقیقی که اکونومیست در سال ۲۰۱۸ انجام داده، ۷۱% از مطالعه کنندها گفتن که وقتی احساس میکن یک محتوا تبلیغاتیه اونرو رو رها میکنن و دیگه به خوندنش ادامه نمیدن.

مردم دیگه ایمیلهای تبلیغاتی مستمر نمیخوان: نظرسنجی سرویس ایمیل ادوبی در سال ۲۰۱۷ نشون داد که ۴۰% از کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده بودن از برندها انتظار داشتن تا اطلاعات دریافت کنن نه آفرهای تبلیفاتی.

نسل جوان ذاتا ضد تبلیغات هستن: طبق تحقیقات گروه مک کارتی ۸۴% از نسل جوان به تبلیغات سنتی اعتماد ندارن. برای این نسل تصمیم برای خرید برخلاف نسل گذشته بر اساس تبلیغات انجام نمیشه. بطور مثال ۱نفر از هر ۵نفر از Snapchat تاثیر میگیره.

بلاک کردن تبلیغات یک امر عادی شده: ۶۱۵ میلیون دستگاه تو کل دنیا تا پایان سال ۲۰۱۷ از تکنولوژی adblocker استفاده کردن. تقریبا همه بویژه نسل جوان از ادبلاکر استفاده میکنن.

مردم از برندها محتوا میخوان: با توجه به تحقیقات گروه هاواس ۸۴% مردم از برندها انتظار ارائه محتوا دارن. (این در حالیه که برندها بدون توجه به تعریف محتوا در حال ارائه محتوای بی ارزش و غیر مرتبط هستن)

هیچ تضمینی وجود نداره که مردم تبلیغات شما رو نگاه کنن: ۹۱% تبلیغات کمتر از ۱ ثانیه دیده میشه؛ در نتیجه همین عدم توجه مردم، نزدیک به ۳۸ بیلیون دلار که در سال ۲۰۱۷ هزینه تبلیغات دیجیتال شده بطور کامل به هدر رفته.

 

راه حل اثبات شده: بازاریابی محتوا چرا و چگونه کار میکند

محتوا یک بخش عمده از مسیر مشتریه، که به برندها فرصت میده تا توسط مشتری ها کشف بشن و بعد از اون یک رابطه پایدار ایجاد کنند. اگر بتونید این کار رو بدرستی انجام بدید یک روش عالی برای بازگشت سرمایه شما به حساب میاد.

مسیر مشتری با محتوا آغاز میشود: اینرو در نظر داشته باشید که ۸۴% از خریداران بر اساس این گزارش به سمت نتایج جستجویی میرن که مربوط به برندها نیستن. پس فقط به این موضوع فکر کنید که در نتایج جستجو بالاترین گزینه باشید و بهترین جواب سوالات مردم.

مشتریان قبل از خرید مطالعه میکنند: بطور میانگین هر مصرف کننده قبل از خرید ۱۱ قطعه محتوا رو مطالعه میکنه و میبینه تا بتونه برای خرید تصمیم گیری کنه. این آمار توسط فارستر  ارائه شده.

محتوا باعث اعتبار میشود: اگه محتوا تولید نمیکنید، در حال از دست دادن یک فرصت بزرگ هستید. ۹۵% از خریداران B2B در حال ارزیابی یک شرکت و پیشنهادات تجاری اون، محتوا رو بعنوان مهمترین عامل برای برای اعتبار یک شرکت در نظر میگیرن. بر اساس گزارش دماندجن.

لیدهای با کیفیت: ۷۴% از شرکتها میگن بازاریابی محتوا باعث افزایش کمیت و کیفیت لیدهای تیم بازاریابی اونها میشه.

محتوا تعیین میکنه که مردم درباره شما چه احساسی داشته باشن: محتوای قدرتمند تاثیر مستقیم داره روی بهبود شخصیت برند، و معنی دار کردن اون. برندهای معنی دار و دارای شخصیت در بازار سهام بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ ۲۰۶% از کمپانی های دیگه عملکرد بهتری داشتن و مشتریان تمایل بیشتری برای پرداخت به این شرکتها دارن. از مقاله معنی دار بودن

بازاریابی محتوا بعنوان یک صنعت در حال رشده: بیش از ۱۲ بیلیون دلار در ایالات متحده بعنوان بزرگترین بازار بازاریابی محتوا صرف این مدل بازاریابی شده. علاوه بر این، درآمد حاصل از بازاریابی محتوا سالانه به میزان ۱۴٫۴% رشد داشته که تا سال ۲۰۲۱ این رقم افزایش چشمگیری پیدا میکنه. بازاریابی محتوایی دیجیتال، جایگزین چاپ ترکیبی شده و بازاریابی محتوای دیجیتال بعنوان بزرگترین پلت فرم در سال ۲۰۲۱ به ۲۴ بیلیون دلار میرسه.

ایجاد مشاغل رسمی جدید: براساس گزارشی از curata در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۴۲% از شرکتها یک استراتژیست محتوا استخدام کرده اند.

 

نتیجه گیری

با توجه به آمار و ارقام بالا این مسئله محرزه که بازاریابی محتوا یک پدیده تقریبا جدید و بشدت مهم و تاثیرگذار در آینده کسب و کار و بازاریابیه.

درک بازاریابی محتوا بعنوان روشی که با کمترین هزینه ها باعث جذب و حفظ مشتری میشه و مشتریان وفادار ایجاد میکنه یک مسئله هست و درک جایگاه اون و لازم بودن اون، مسئله دیگه ایه. شاید کسی بدونه که بازاریابی محتوا خیلی روش قدرتمندیه اما هنوز به این موضوع واقف نشده که برای کسب و کارها در عصر حاضر یک الزامه!

بازاریابی محتوا تنها بازاریابی هست که باقی مانده / ست گودین

منبع: insights.newscred.com/content-marketing-statistics

خیلی ممنونم از اینکه مطلب رو تا انتها مطالعه کردید

دیدگاه‌تان را بنویسید: