اینستاگرام فروشگاه نیست!

اگه تو بازاریابی اینستاگرام خودتون نسبت به زمان و هزینه‌ای که کردید بازخورد مناسبی دریافت نکردید و یا با خرید فالوورهای زیاد هنوز فروشتون افزایش پیدا نکرده، پیشنهاد می‌کنم این مطلب رو دنبال کنید تا با مشکل بیشتر آشنا بشید و بتونید تصمیمات درستی برای تغییر روش و هدف خودتون بگیرید.

اینستاگرام ویترین شما نیست

اگه تو فکر این هستید که یه پیج اینستاگرام بزنید و محصولات خودتون رو اون‌جا عرضه کنید و بفروشید، یه‌لحظه صبر کنید!

اینستاگرام اولا یک شبکه اجتماعیه که برای ارتباظ افراد با هم ساخته شده، نه برای فروش محصولات. برای فروش محض سراغ وب‌سایت فروشگاهی باشید.
اگه قصد اینو دارید که صرفا محصولات خودتون رو بدون هیچ‌گونه فعالیت خلاق یا بدون ارائه محتوای با ارزش تو اینستاگرام بفروشید مثل اینه که یه خونه رو تبدیل به فروشگاه کنید. مسلما خونه هیچ‌کدوم از امکانات فروشگاه رو نداره و در عمل شما نمی‌تونید فروش بالایی بکنید.

ارتباط مبنای شبکه های اجتماعی

اگه قصد فروش تو اینشتاگرام دارید، به یِ نکته توجه کنید: ارتباط. هر چی بتونید با طرفدارا و دنبال‌کنندگان خودتون ارتباط صمیمی‌تر و قوی‌تری بسازید به همان مقدار میتونید انتظار فروش بیشتری داشته باشید.

برای ساخت ارتباط قوی، اینستاگرام امکانات فوق‌العاده ای در اختیار ما قرار میده که تو هیچ رسانه مشابهی وجود نداره.
تو اینستاگرام برای ارتباط راه‌های مختلفی وجود داره:

  • لایک کردن دیگران
  • لایک کردن کامنت دیگران
  • ارسال کامنت
  • پاسخگویی به کامنت‌های فالوورها
  • ارسال پیام مسقیم به دنبال کنندگان و سایر افراد
  • منشن کردن دنبال کنندگان یا اکانت‌های دیگه
  • تگ کردن افراد مختلف تو پست‌ها
  • دنبال کردن دیگران

سعی کنید از تمام روشها نهایت استفاده رو ببرید. اینستاگرام امکانات زیادی در اختیار ما قرار میده، این به ما بستگی داره که چطور از هر کدومشون استفاده کنیم.

سعی کنید از تمام امکانات اینستاگرام استفاده کنید

میزان تعامل در رسانه‌های مختلف

بیشترین تعداد کاربر تو شبکه‌های اجتماعی مربوط به فیس‌بوک و توییتر و واتس‌اپه اما طبق گزارشات میزان تعامل و درگیری کاربران تو اینستاگرام تقریبا ۴ یا ۵ برابر بقیه رسانه‌هاست.

از بزرگترین مزایای اینستاگرام نسبت به بقیه رسانه‌ها استفاده کنید. حتما با دیگران تعامل داشته باشید و پست‌هایی منتشر کنید که باعث درگیر کردن مردم بشه.

تبدیل کردن یِ دنبال‌کننده تو اینستاگرام یه مشتری وفادار یک فرمول یکسان برای تمام کسب‌و‌کارها نداره و برای هر کسب‌و‌کاری با توجه به شرایط اون کسب‌و‌کار باید عملکرد خاصی داشت.

مثال‌های عملی ایجاد تعامل در اینستاگرام

مثال‌هایی که مطرح میشه فقط مثال هستن و برای این تحریر میشن که ذهنیتی برای شما ایجاد کنن تا بتونید برای کسب‌و‌کار خودتون موضوعات چالش‌برانگیز و درگیر کننده‌ای تولید کنید.

  • مثلا: تو پست خودتون یک سوال مطرح کنید و جواب اونو بصورت بله یا خیر یا ۱ یا ۲ بخواید.
    سوالاتی که نیاز به جواب مشروح داره، کامنتای کمتری نسبت به سوالاتی که جواب اون‌ها یِ عدد یا بله خیره می‌گیره.
  • مثلا: از دیگران بخواید اگه از محصول شما خوششون اومده لایک کنن.
    با این روش میتونید متوجه شوید کدومیکی از محصولاتتون بیشتر مورد توجه فالوورها ست.
  • مثلا: درباره ساخت محصول توضیح ارائه بدید و از مخاطبا بخواید که نظرشون رو در مورد یِ قسمت از کار ارائه کنن.
  • و…

تنها راه اینه که روش‌های احمقانه و سطحی رو آزمایش کنید تا روش‌های مطلوبی که باعث بالا رفتن هدفمند تعامل شما می‌شه رو کشف کنید.

اگه از مطلب خوشت اومد یکی از کلیدای پایینو انتخاب کن

1 thought on “اینستاگرام فروشگاه نیست!

دیدگاه‌تان را بنویسید: