بررسی روشهای کسب درآمد از اینستاگرام و میانگین درآمد ماهیانه

آیا درآمدهای میلیونی اینستاگرام حقیقت دارد؟

اینکه کسب درآمد از اینستاگرام امکان دارد یا خیر برای همه، بخصوص در حال حاضر که تقریبا همه با آن آشنایی دارند قابل قبول و مورد پذیرش همگان است. اما اینکه آیا میتوان از شبکه اجتماعی درآمد ماهیانه ۵ میلیون، ۱۰ میلیون یا حتی ۲۰ میلیون تومان داشت کمی غیر قابل باور و دور از ذهن است.

برای بررسی این موضوع به یک مثال ساده اکتفا میکنیم تا اگر باور به درآمدهای میلیونی نداریم, به اجمال به این باور برسیم.

فرض کنیم یک پیج تبلیغاتی روزانه ۲۰ تبلیغ داشته باشد و به ازای هر تبلیغ هم مبلغ ۲۰ هزار تومان دریافت کند، این پیج روزانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان دریافتی خواهد داشت که در طول یکماه ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان خواهد بود.

اما آیا رسیدن به این نقطه براحتی امکانپذیر است و هیچ هزینه ای ندارد؟ آیا با روزانه یکساعت یا ۳ساعت کارکردن، آنطور که در تبلیغات کسب درآمد از اینستاگرام مطرح میشود قابل دستیابی است؟ مطلب را برای رسیدن به تمام جوابها دنبال کنید!

انواع روشهای کسب درآمد از اینستاگرام

اینکه آیا واقعا اینستاگرام ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر، بسته به نوع فعالیتی دارد که در این شبکه اجتماعی قرار است انجام پذیرد. بطور کلی کسب و کارهایی که مخاطبان آنها نوجوانان و جوانان هستند زودبازده و دارای درآمد بالایی هستند. به لحاظ جنسیت هم اگر مخاطبان خانمها و دختران باشند کسب و کار سریعتر رشده کرده و زودتر به بازدهی مالی خواهد رسید.

جنسیت و طیف مخاطبان اگر چنانچه مردان با سنین بالای ۳۰ باشد، یا کسب و کاری آغاز شود که از نظر کاربران اینستاگرام دارای موضوعی خشک و بی مزه باشد بدون شک محکوم به شکست بوده و در صورت موفقیت هم به لحاظ تعداد مخاطبان و برگشت مالی توان رقابت با موضوعات زنانه و عمومی را نخواهد داشت.

کسب و کارهایی که مخاطبین آنها دختران بین ۱۶ تا ۲۷ سال باشند، بیشترین بازدهی را دارند

بطور کلی روشهای کسب درآمد از اینستاگرام به اشکال زیر است:

  • کسب و کارهای خارج از اینستاگرام و استفاده از این شبکه برای افزایش فروش یا برندینگ
  • کسب و کارهای بر مبنای اینستاگرام
    • پیجهای تبلیغاتی
    • شخصیتهای با فالوورهای زیاد

در مورد موضوع اول که از پیج بعنوان یک ابزار جهت برندینگ یا بازاریابی محصول یا خدمات استفاده شود باید نکات و مسایل تولید محتوا، مدیریت پیج و مباحثی از این دست مورد بررسی قرار گیرد که بطور کامل در کارگاه مدیریت خلاق اینستاگرام بیان میشود.

 

روش اول: کسب درآمد از اینستاگرام بوسیله پیج تبلیغاتی

در این روش ابتدا باید موضوعی انتخاب شود که مخاطبان عام داشته باشد، مثل خنده، کلیپهای دری وری، عجایب، مد، فیتنس، سلامتی و مطالبی از این دست که تعداد طرفداران آنها بسیار زیاد است و روزانه هم به تعداد آنها افزوده میشود.

بعد از این مرحله باید شروع به تولید محتوای مرتبط با آن موضوع صورت پذیرد که نیاز به صرف روزانه حداقل ۱۰ساعت کار بر روی تولید محتوا را دارد. اینکه روزانه ۲ساعت وقت صرف کنید و انتظار درآمد میلیونی داشته باشد جز در سرزمین عجایب رخ نمیدهد و در دنیای واقعی امکانپذیر نیست.

الزاما اینطور نیست که صد در صد محتوا توسط خود مدیر پیج تولید شود بلکه در موضوعاتی مانند پیجهای تبلیغاتی محصولات دکوری، زیورآلات یا لباس، مدیر پیح اقدام به بازنشر مطالب پیجهای دیگری میکند که فروشنده آن محصول هستند. این مدیر در ابتدا هیچ پولی در ازای این عمل یعنی ریپست از پیج فروشنده دریافت نمیکند، اما چنانچه در آینده تعداد فالوور های او افزایش پیدا کرد حتما اقدام به دریافت مبلغی در ازای نمایش محصولات میکند.

برای موفقیت در اینستاگرام به این روش باید شبانه روز کار کنید!

تا اینجا پیجی ایجاد شده و فرد یا افرادی بطور شبانه روز مشغول تولید محتوا هستند. آیا مخاطبان در حال افزایش است؟ آیا پیج به درآمد رسیده؟ خیر!

حالا بعلاوه کار شبانه روزی وقت این است که مدیر پیج دست به جیب شود و شروع به تبلیغات پیج و فعالیت خود در پیجهای دیگر کند. یا از روشهایی مثل فالو آنفالو استفاده کند. یا دست به دامن اقدامات نابهنجاری مثل استفاده از عکس خانومی زیباروی در عکس پروفایل کند تا بلکه بتواند مخاطبان را به پیج جذب کند.

بعد از ماهها فعالیت شبانه روزی و تولید محتوا و تبلیغات در پیجهای دیگر تبلیغاتی کم کم اگر بخت یار باشد افرادی با مدیر پیج بوسیله دایرکت و یا بوسیله لینک تلگرام که در بیو قرار گرفته ارتباط گرفته و اقدام به سفارش تبلیغ میکنند. مسلما قیمت ارائه شده توسط مدیر پیج در ابتدا پایین خواهد بود اما اگر شانس با او یار باشد و تبلیغات بازخورد خوبی داشته باشد تبلیغ دهنده موردنظر دوباره اقدام به تبلیغات در پیج میکند.

هرچه در این روند یعنی فعالیت شبانه روزی، تولید محتوا، تبلیغات در پیجهای دیگر و گرفتن تبلیغ از دیگران، برگشت مالی بیشتر باشد رشد پیج سرعت بیشتری میگیرد، چون مدیر پیج میتواند هزینه بیشتری جهت تبلیغ پیج خود کند.

روش دوم: کسب درآمد از اینستاگرام بوسیله تولید محتوای شخصی

به شخصی که در این روش به تولید محتوا میپردازد اصطلاحا ایفلوعنسر گفته میشود. اینفلوعنسرها در حقیقت اشخاصی هستند که دارای تعداد زیادی فالوور واقعی و علاقه مند هستند.

در این روش بی شک خانمها از آقایان جلوتر هستند و به لحاظ کمی هم تعداد اینفلوعنسرهای خانم به مراتب بیشتر از آقایان است. خانمهایی که مطالبی درباره مد، زیبایی، سلامتی، آشپزی و مسایلی ازین دست منتشر میکنند.

رسیدن به این جایگاه در اینستاگرام کار هرکسی نیست! شخصی که قصد کسب درآمد به این روش را دارد باید حتما کمی هنری باشد! یا با هنرمندان کمکی رابطه داشته باشد تا بتواند جلوی دوربین به مناسبترین وضع ظاهر شود و محتواهای منحصر به فرد و جذابی به لحاظ بصری ارائه کند.

این ذفراد که تعداد آنها هم کم نیست، و روز به روز هم در حال افزایش است نسبت به پیجهایی که صرفا کار تبلیغات اینستاگرام انجام میدهند درآمد بیشتری دارند و میزان زمانی که صرف میکنند هم کمتر است، اما کاری که انجام میدهند را هرکس توان انجام دادن آن را ندارد.

نکته پایانی اینکه در هردو بخش پیجهای تبلیغاتی و ایفلوهنسرها افرادی هستند که از روشهای نابهنجار یا بسیار سخیف برای کسب درآمد استفاده میکنند، مثل کسانی که اقدام به انتشار عکس زنان و دختران به نام خودشتن میکنند و یا افرادی که جلوی دوربین از انجام هر حرکتی که باعث خنده میشود دریغ نمیکنند.

تا این لحظه 15,000 تومان

نظرت چیه

ایمیل شما منتشر نمی‌شه

2 thoughts on “بررسی روشهای کسب درآمد از اینستاگرام و میانگین درآمد ماهیانه

  1. آقا یه غلط املایی پیدا کردماااااا ؛ جایزه نداره؟!
    این “ذفراد” که تعداد آنها هم کم نیست …
    مٌخلصم آقای بیگدلی عزیز 🙂