قبل از هر چیز باید بگم اگه هیچکدوم از دورهها رو ندیدی حتماً این دوره رو ببین. یه جورایی به درد هر کی که تو حوزهی تبلیغات و محتوا فعاله میخوره.
خانم استیسی ویلیامز انجی که بیشتر بهخاطر نقاشیهای دیواریش شناخته میشه و سابقاً ناشر کتاب کودک بوده توی این دوره در مورد اینکه چطور تو یه تصویری که ثابته و یه فریم بیشتر نیست داستان تعریف کنیم حرف میزنه.
ویدیو معرفی دوره
معرفی دوره از سایت لیندا
هدف اصلی بسیاری از پروژههای طراحی انتقال یک پیام تصویری، به شیوهای است که بیننده را مجذوب کند. چه راهی برای عملی کردن این ایده بهتر از گفتن یک داستان؟
در این دوره، کارگردان هنری استیسی ویلیامز به شما المانهای تشکیل دهندهی یک داستان جذاب را میگوید و به شما نشان میدهد که چطور یک روایت را به داخل عکسها و طرحهای گرافیکی وارد کنید به طوری که بیشترین اثر را داشته باشند.
ترفندهایی که نویسندگان، هنرمندان طراح کتابهای کمیک، تبلیغکنندگان و تصویرسازان استفاده می کنند تا واکنش های احساسی را با داستانها ایجاد کنند را یاد بگیرید و همینطور شیوهی استفاده از آنها برای اعمال کردنشان در طرحهای خودتان.
در میان راه، استیسی مثالهایی از کمپینهای داستانمحور ایجاد شده توسط شرکتهای طراحی مانند هنسون داج، تریبو ساچی و استتیک آپاراتوس را به شما نشان میدهد، برندهای معروفی مانند هارلی دیویدسون و هنرمندانی مانند ماری جین بیگین هم در این قسمت قرار دارند.
موضوعات این دوره شامل موارد زیر می شوند.
- ارتباط برقرار کردن با مخاطبان
- تعریف ساختار داستان شما
- ابزارهای این حرفه: نمادگرایی، رنگ، آیکنها، تایپوگرافی و …
- استفاده از پرسوناها
- ایجاد یک خلاصه برای داستان شما
سرفصلهای دوره
- مقدمه – ۵ دقیقه
- معرفی
- قصهگویی در یک حرفهی بصری
- داستانها چه هستند و ما چطور به آنها واکنش نشان میدهیم
- معنا و اثرگذاری – ۹ دقیقه
- با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید
- تحریک احساسات
- آیا هزار کلمه ارزش دارد؟
- عناصر روایت – ۹ دقیقه
- ساختار داستان
- فهرمان کیست
- مشکل داستان چیست
- عنصر تعجب
- داستان سرایی بهوسیلهی المانهای دیزاین – ۱۶ دقیقه
- نمادگرایی
- آیکونگرافی و لوگوها
- رنگ و مودها
- ترکیببندی
- این کار را با سبک انجام دهید
- تایپوگرافی
- کاربرد اجرایی – ۱۴ دقیقه
- همه را کنار هم قرار بده
- تحقیق دربارهی مخاطب و مشتری
- استفاده از پرسوناها
- ارائهی مفاهیم داستانی
- خلاصهی خلاق
- نتیجه – ۱ دقیقه
- جمعبندی