بازاریابی اینستاگرام

چگونه موفقیت خود را در بازاریابی اینستاگرام اندازه گیری کنیم

این پست، ترجمه یک مقاله خارجیه

۱۰ راه ساده برای اندازه گیری میزان موفقیت شما در بازاریابی اینستاگرام

آیا شما می دانید که چگونه نتایج خود را پیگیری نمایید؟

اگر شما نتایج خود را اندازه گیری نکنید، چگونه خواهید دانست که چه کار میکنید؟ و چگونه خواهید دانست که در آینده در اینستاگرام چه پستی بزنید؟

من اغلب با این سوال مخاطبان مواجه شده ام که چگونه موفقیت اینستاگرام را تعریف کنند. خوب در واقع، من چندین معیار را در هنگام تعیین موفقیت یک کمپین در نظر میگیرم و قصد دارم تا آنهایی که مهم است را لیست نمایم.
بنابراین بدون فوت وقت بیشتر، اینجا ۱۰ راه آسان برای مانتیور کردن مهم ترین معیارهای موجود در اینستاگرام را ذکر کرده ام:

۱- لایک

از تعداد لایک های یک پستتان می توانید متوجه شوید که چقدر طرفدارانتان از محتوای آن پست لذت برده اند و این موضوع خیلی ساده و راحت است همیشه میزان لایک هایتان را حساب کنید و پست هایی قرار دهید که مورد پسند باشد.

۲-کامنت ها

میزان کامنت های قرار داده شده در ذیل پست های اینستاگرامتان را همواره رصد کنید. عکس هایی را قرار دهید که باعث دریافت تعداد بیشتری کامنت از سوی فالوورها باشد.

۳-تعداد فالوورها

شما باید به صورت مداوم و پیوسته در حال بررسی تعداد فالوورهایتان و نیز کشف راه حل هایی برای افزایش میزان فالوورهای اکانت خودتان باشید. در غیر اینصورت در اینستاگرام، متاسفانه محکوم به فنا و نابودی هستید. بنابراین در یک روز مشخص تعداد فالوور هایتان را یادداشت کنید و سپس در هفته بعد، در همان روز مقرر دوباره فالوورهایتان را چک کنید و ببینید که افزایش فالوور داشته اید یا نه؟!

۴- درگیر کردن فالوورها

باید به این نکته اهمیت بدهید که چند درصد از فالوورهایتان، درگیر پست های شما هستند. همیشه باید از میزان این درگیری اطلاعات داشته باشید. برای این کار من راه ساده ای را به شما پیشنهاد مینمایم؛ می توانید تعداد لایک ها و کامنت های هر پست را با هم جمع کنید و بر تعداد فالوورهایتان تقسیم نمایید .در این صورت میزان درگیری محاسبه می شود.

مثال:
باید در ابتدا، تعداد لایک با تعداد کامنت جمع شود.همان طور که در تصویر زیر می بینید،۷۷ لایک و ۱ کامنت وجود دارد بنابراین مجموع آنها برابر است با (۷۷+۱) = ۷۸ ،حالا جواب جمع را باید بر تعداد فالوورها تقسیم نمایید. تعداد فالوورها در پیج زیر برابر با ۲۵۰۰ می باشد. بنابراین نتیجه تقسیم مجموع لایک و کامنت بر تعداد فالوورها برابر است با ۰٫۰۳٫ به عبارت دیگر نرخ درگیری فالوورها با این پست فقط ۳ درصد بوده است.

۵- کلیک ها

آیا تا به حال به این نکته فکر کرده اید که می توانید اطلاعات کلیک مخاطبانتان را بر صفحه اینستاگرامتان ببینید؟! من از یک URL کوتاه سفارشی در پروفایلم استفاده کردم تا میزان کلیک ها را بررسی نمایم. شما می توانید میزان کلیک ها را در گوگل آنالیتیک مشاهده کنید.
میتوانید یک لندینگ پیج برای کلیک اینستاگرام خود  ایجاد کنید و با استفاده از ابزار آنالیز اینستاگرام حای بدون لینک کوتاه تعداد کلیکها را محاسبه کنید.

۶-منشن ها

آیا کاربران اینستاگرام درباره فعالیت های تجاری شما در اینستاگرام گفتگو می کنند؟! هشتگ های متفاوت را جستجو کنید تا جواب این سؤال را بفهمید. هم هشتگ های مرتبط با صنعت شما و هم هشتگ هایی که مطابقت کامل و دقیق با صنعت شما دارند هر دو مورد میتوانند به شما نشان دهند که چه افرادی دارند در مورد شما در فضای اینترنت صحبت میکنند.

۷- تصاویر

آیا شما پیگیری کرده اید که کدام یک از پست هایتان در اینستاگرام نتیجه و تاثیر و بازدهی بیشتری داشته است؟! فهمیدن جواب این سؤال بسیار ساده است. از یک ابزار مانند Iconosquare برای پیدا کردن تصاویر دارای تاثیر برتر -که بر تعداد لایک و کامنت مبتنی است- استفاده کنید و یا اکانت اینستاگرام خود را به یک پروفایل تجاری اینستاگرام تبدیل کنید.

۸- زمان ها

من از ۲ ابزار استفاده میکنم تا بهترین وقت ها را برای پست گذاری برای فالوورهای خاص خودم در اینستاگرم پیدا کنم.
۱٫ Simply Measured
۲٫ Iconosquare
بدیهی است که مخاطب ها با یکدیگر متفاوت هستند. اما شما می توانید از این روش ها برای کشف زمانهایی که طرفداران شما خوراک محتوایی بیشتری مصرف میکنند استفاده نمایید

۹- شناخت فالوورهای فعال تر

آیا فالوورهایی را بیشترین تعامل را با محتوای شما دارند می شناسید؟
جواب این سؤال را پیدا کنید! و سپس به تماشای این فالوورها بنشینید و با درگیری و تعامل خود را با آنها بیشتر نمایید تا آنها را به سفیر برند خود تبدیل کنید.به خاطر داشته باشید که هر زمانی که شما به آنها منشن میکنید، موجب احساس مهم بودن در آنها می شوید.

۱۰- فروش ها

آیا فالوورهای شما در اینستاگرام تاکنون خریدی از شما داشته اند؟! این اولین سؤالی است که به محض راه اندازی یک پیج در اینستاگرام در ذهن هر شخصی که به طور فردی فعالیت تجاری میکند به وجود می آید.

این آسان است که بفهمید که فالوورهای شما با شرکت شما معامله تجاری میکنند. یک کوپن تخفیف مخصوص به اینستاگرام تان ایجاد نمایید؛ و بعد پیگیری کنید که چه تعداد بازخرید داشته اید. من دیده ام که این کار به صورت دست اول عمل میکند.وقتی خانمی که من قصد ازدواج با وی را دارم یک کوپن تخفیف مخصوص برای وب سایت تجارت الکترونیک خودش در اینستاگرام ایجاد کرد؛ دسته ای از فالوورهایش محصولات آن خانم را خریدند.

خلاصه:

اینها ۱۰ معیار آسان برای اندازه گیری میزان موفقیت شما در بازاریابی اینستاگرام بود. اما من مطمئن هستم که شما هم به نوبه خود می توانید ترفند های دیگری را بیابید. درست است؟ پس در این صورت می توانید ترفند های اکتشافی خود را در ذیل همین مقاله به صورت کامنت به اشتراک بگذارید.