برندهی بازی اونه که بیشتر خودشو شناخته، نه اونی که مردم بیشتر شناختنش!
۴۲
تمام افرادی که تلاش میکنند بین آموزش و سرگرمی تفاوت قائل شوند دربارهی هیچیک اطلاعی ندارند. [مارشال مکلوهان]
برچسبها: آموزش | بازاریابی محتوایی | رسانه | سرگرمی | محتوا
۴۱
هر چی بیشتر درگیر سیاستورزی بشی، همه چیز بیشتر سیاسی میشه و بنا به تحقیقات، برات سختتر میشه که مخالفای سیاسی خودتو “آدم” ببینی. رسانههای خبری زندگی رو تبدیل به یه جبههی جنگ با دو طیف سیاسی میکنن؛ اما زندگی حقیقتا این نیست! [الیور برکمن]
برچسبها: اخبار | رسانه | زندگی | سواد رسانه
۴۰
توجه یکی از مهمترین داراییهای ماست که حتما باید لحظهبهلحظه خرجش کنیم، نمیتونیم ذخیرهاش کنیم. اینکه به چی، کِی، چقدر، توجه میکنیم کیفیت و جهت زندگی ما رو تعیین میکنه. باید به چیزای بیاهمیت بیتوجه و بهاندازه متوجه چیزای مهم باشیم.
برچسبها: اخبار | اقتصاد توجه | توجه | رسانه | زندگی
۳۹
مهمترین وظیفهی الگوریتمهای شبکههای اجتماعی، بلعیدن توجه ماست جنگ صاحبای این پلتفرمها، الان سرِ ریزترین منابع توجهه. ذرهای نباید از دست بره! توجه ما رو تو دستشویی، سر سفره، تو مهمونی یا هرجای دیگهای دارن میمکن.
اینجوری اونا پولدارتر و ما بیرمقتر میشیم.
برچسبها: اقتصاد توجه | توجه | سواد رسانه | شبکههای اجتماعی
۳۷- سلبریتی کیست
سلبریتی کسی است که بهخاطر شناختهشدگیاش، شناخته میشود. دنیل جی بورستین.