کپیرایتینگ یا به قولی تبلیغنویسی یکی از مهمترین مهارتهاییه که هر کسی که با محتوا، مخاطب و اقدام مخاطب سروکار داره باید بلد باشه.
بلد نبودن کپیرایتینگ تو بازار امروز مثل اینه که شما بخوای با الاغ باربری کنی در حالی که بقیه دارن از خاور و بنز ۱۳ تن استفاده میکنن.
متاسفانه توی ایران کتابای زیادی تو این زمینه ترجمه یا نوشته نشده. اما کتاب ادبیات تبیلغ با اینکه یه کمی شاید قدیمی باشه ولی به تنهایی برای کسی که میخواد تو این زمینه کار کنه کفایت میکنه و خیلی خوب و روون اصول رو منتقل میکنه.
این دوره بر اساس کتاب ادبیات تبلیغه و در حقیقت تفصیل و بیان مطالبیه که تو کتاب اومده تا موضوع سادهفهمتر بشه و بهتر جا بیفته.
تعداد جلسات: ۱۴ جلسه
مدت زمان کل دوره: ۱۴ ساعت
سرفصلها:
۱- آشنایی با نگارش تبلیغات (کپیرایتینگ)
[نگارش عنوان]
۲- چگونه یک عنوان توجه را به خود جلب میکند؟
۳- چهار هدف یک عنوان
۴- هشت عنوان موثر
۵- جمعبندی
[نگارش متن]
۶- ده رهنمود برای نوشتن نسخههای واضح و شفاف
۷- ده رهنمود برای نوشتن نسخههای واضح و شفاف
۸- ترفندهایی در این تجارت
[سایر مسائل]
۹- خصوصیات و مزایا
۱۰- چهار فرمول ساختاری برای نگارش متن تبلیغات
۱۱- مشتری خود را بشناسید
۱۲- نوشته بلند درمقابل نوشته کوتاه / برای نوشتن آماده شوید
۱۳- دوازده نوع تبلیغات
۱۴- جمعبندی
تو این دوره دقیقاً چی یاد میگیرم؟
تو این دوره متوجه میشی که چطور باید عنوان یا متنی بنویسی که اول مخاطب رو جذب کنه، متقاعد کنه و اون رو به کاری که تو میخوای انجام بده وادار کنه. اون کار میتونه زدن کلید لایک، خرید محصول یا فالو کردن پیج اینستاگرامت باشه، فرقی نمیکنه.
با دونستن این مبانی میتونی:
تیترای بهتری برای پستای اینستاگرامت بنویسی
توئیتای پربازخوردتری بزنی
عنوانهای قویتری برای مطالب سایتت داشته باشی
تیتر و متن بروشور یا کاتالوگت رو حرفهایتر و کارآمدتر کنی
متن پستای تلگرامت رو جذابتر بنویسی
پیامایی که تو واتساپ برای مذاکره مینویسی رو اثرگذارتر کنی
و هر جایی که “نوشته” قراره به جای تو کار کنه…
کپیرایتینگ رو اگر کسی خوب یاد بگیره و حسابی تمرین کنه جدای از اینکه باعث میشه بتونه متنهای قوی و اثرگذاری بنویسه، باعث میشه نوع تفکرش هم عوض بشه. یعنی وقتی حتی میخواد به انتخاب عکس یا لوکیشن برای ضبط ویدیو بگرده هم اون مبانی به کمکش میان و باعث میشن فرد بتونه تصمیم دقیقتری بگیره.
دیوید اگیلوی راجع به کتاب ادبیات تبلیغ میگه: من هیچ نویسندۀ تبلیغاتی را سراغ ندارم که با خواندن این کتاب پیشرفتی در کارش حاصل نشود. از جمله خود من.
ویدیو جلسات