انتقال گروئن یه اصطلاح توی طراحی مراکز خریده. این اصطلاح مربوط به زمانیه که مصرفکنندهها وارد یه مرکز خرید میشن و تو محاصرۀ یه طراحی گیجکننده قرار میگیرن که هم جهت حرکتشون رو تحت تاثیر قرار میده و هم باعث میشه نیت اصلی خودشون رو از دست بدن و مستعد خریدهای غیرعقلانی و احساسی بشن.
انتقال گروئن از اسم ویکتور گروئن، معمار اتریشی گرفته شده که اتفاقاً با این جور طراحیها مخالف بود. این اصطلاح در حقیقت یه پدیدۀ روانشناختیه که توی اون یه واقعیت خیلی ایدهآل به صورت عمدی بازسازی میشه و به خاطر آشنایی که برای مصرفکننده داره، ایجاد احساس امنیت و آرامش میکنه.