به نظرم تو چند سال آینده موضوعِ «مضرات شبکههای اجتماعی» تبدیل میشه به ترند. یعنی بلاگرایی پیدا میشن که با گفتنِ این مسائل و سرگرمکننده کردنِ (سطحی کردن) موضوع شروع میکنن به فالوور گرفتن و زیاد کردنِ لایک و کامنتاشون. اینجوری بحث رفتهرفته میره تو حاشیه و تبدیل میشه به سرگرمی و اثرگذاریش رو از دست میده. یعنی آدمای خیلی زیادی داستان رو میشنون ولی خیلی سطحی.
۸۴- اینستاگرام، ماشین تولید آدم مشهور
داستان اینستاگرام دربارهی این است که آدم برای محافظت از چیزی که ساخته است و موفق به نظر رسیدن، تا کجاها که پیش نمیرود. این برنامهی کاربردی با چنان سرعتی آدم مشهور تولید میکند که کسی تابه حال نظیرش را ندیده است. [سارا فرایر، بدون فیلتر]
برچسبها: اینستاگرام | رسانه | شبکههای اجتماعی | شهرت
۷۶- اثرگذاری رسانه
رسانه روی محتوا اثر میذاره (یه چهارچوب با محدودیتهای خاص). محتوای تغییر یافته تحت تاثیر رسانه، باعث تغییر ذائقۀ مصرفکننده میشه. این ذائقه باعث تغییر محتوا از سمت تولیدکننده میشه. این چرخه مدام تکرار و هِی تشدید میشه (تولیدکننده چیزی رو تولید میکنه که مناسب ذائقۀ مخاطب باشه، ذائقهای که توسط محدودسازی و جهتدهیِ غیر مستقیم رسانه روی محتوا به وجود اومده). رسانۀ جدید همهگیر میشه. فرهنگ تغییر میکنه، و همهی اینا زیر سرِ رسانهس، نه محتوا.
برچسبها: آینده | اینترنت | تولید محتوا | رسانه | زندگی | شبکههای اجتماعی
۷۵- اثرپذیری اینفلوئنسرها
اینفلوئنسرها هر چقدر اینفلوئنس و اثرگذاریشون بیشتر میشه به همون نسبت اثرپذیریشون هم بیشتر میشه. شما میانگین افرادی هستید که بیشترین وقتتان را با آنها میگذرانید!
برچسبها: بلاگر | تولید محتوا | رسانه | شبکههای اجتماعی
۷۲
فک کن توییتِ اعتراضی بزنی و کسایی که شاکین لایکت کنن و فالوورات زیاد بشه. افزایش لایک و فالوور به خاطر اعتراض! حالا چی میشه؟ مسلماً هر چی تعصبیتر بشی و بیشتر باعث خشم یا ترس بقیه بشی زودتر رشد میکنی اینجوری «معترض» بودن میشه راهی برای کسب جایگاه اجتماعی!
برچسبها: انسان | رسانه | زندگی | شبکههای اجتماعی
۶۸
چه منفی نظر بدی چه مثبت، ترند رشد میکنه. فقط در صورت حرف نزدنه که رشدش متوقف میشه.
برچسبها: ترند | تولید محتوا | رسانه | شبکههای اجتماعی
۶۵- محتوای با کیفیت
اگه چیزی که تو ذهن مخاطبم شکل میگیره همون چیزی باشه که من قصد القای اونو داشتم، یعنی محتوای من باکیفیت بوده. محتوای با کیفیت نه یعنی گرافیک در حد مسابقات بینالمللی یا تصویربرداری با دوربین چند صد میلیونی.
برچسبها: تولید محتوا | رسانه | شبکههای اجتماعی | گرافیک
۴۲
تمام افرادی که تلاش میکنند بین آموزش و سرگرمی تفاوت قائل شوند دربارهی هیچیک اطلاعی ندارند. [مارشال مکلوهان]
برچسبها: آموزش | بازاریابی محتوایی | رسانه | سرگرمی | محتوا
۴۱
هر چی بیشتر درگیر سیاستورزی بشی، همه چیز بیشتر سیاسی میشه و بنا به تحقیقات، برات سختتر میشه که مخالفای سیاسی خودتو “آدم” ببینی. رسانههای خبری زندگی رو تبدیل به یه جبههی جنگ با دو طیف سیاسی میکنن؛ اما زندگی حقیقتا این نیست! [الیور برکمن]
برچسبها: اخبار | رسانه | زندگی | سواد رسانه
۴۰
توجه یکی از مهمترین داراییهای ماست که حتما باید لحظهبهلحظه خرجش کنیم، نمیتونیم ذخیرهاش کنیم. اینکه به چی، کِی، چقدر، توجه میکنیم کیفیت و جهت زندگی ما رو تعیین میکنه. باید به چیزای بیاهمیت بیتوجه و بهاندازه متوجه چیزای مهم باشیم.
برچسبها: اخبار | اقتصاد توجه | توجه | رسانه | زندگی
۳۷- سلبریتی کیست
سلبریتی کسی است که بهخاطر شناختهشدگیاش، شناخته میشود. دنیل جی بورستین.