برای اینکه دنبالکنندههای خودتون رو بصورت واقعی افزایش بدید و به تبع اون درآمدتون رو هم بالا ببرید حتما این مطلب رو مطالعه کنید و اگر سوالی براتون پیش اومد کامنت کنید.
ارتباط مبنای شبکههای اجتماعی
اساس و مبنای شبکههای اجتماعی ارتباطه.
مردم تو این شبکهها بوسیله ابزارهایی که هر رسانه در اختیارشون قرار میده با هم مرتبط میشن و شروع به ردوبدل کردن کلمات، تصاویر، صدا و ویدئو میکنن. این شبکهها با یک وبسایت یا فروشگاه تفاوت اساسی دارن.
موفقیت تو شبکههای اجتماعی یعنی ارتباط بیشتر و بیشتر.
فرض کنید برند فروش یک محصول جدید و خاص هستید و بهقول خودمونی هیچکس رو تحویل نمیگیرید!
کامنتهارو جواب نمیدید، کسی رو لایک نمیکنید، برای کسی کامنت نمیذارید. فقط و فقط با غرور محصولات خودتون رو عرضه میکنید! بهنظر شما خیلی برند لوکس یا حرفهایی هستید؟
شما تو یه رسانه که اساس و مبنای اون ارتباط و تعامله حضور دارید نه تو یه مغازه تو پاساژ.
برای فروش تو شبکههای اجتماعی نیاز به برقراری ارتباط دارید نه صرفا عکسهای با کیفیت
سعی کنید با دنبالکنندگان خودتون، با کسایی که از شما تعریف میکنن، کسایی که همکار شما هستن، دوستان و دنبالکنندگان مشتریان خودتون ارتباط برقرار کنید. اگر توانایی برقراری ارتباظ رو ندارید یا تو این زمینه ضعف دارید حتما بیشتر روی روابط عمومی کار کنید و سعی کنید بیشتر اجتماعی بشید.
شخصیت ملموس
سعی کنید طوری برخورد کنید که مخاطبا احساس کنن با یه شخصیت حقیقی در ارتباط هستن. اگه برند چند ملیتی هستید یا در سطح کشور در حد سه برند بزرگ تو حوزه خودتون هستید و یا بیشتر از ۵۰۰۰ نیرو دارید نیازی به اینکار ندارید، اما اگه غیر از اینه، حتما برای رسیدن به اهدافتون هم که شده طوری برخورد کنید که یک شخصیت حقیقی پشت اکانت حس بشه.
راحت باشید
اصلا سعی نکنید چیزی غیر از اونچیزی که هستید رو بروز بدید. اگه رفتاری غیر از اون رفتاری که در مواجهه فیزیکی با یک فرد انجام میدید انجام بدید، مخاطبان شما ناخودآگاه متوجه میشن و در نهایت امکان ساخت رابطه عمیق بین شما و مخاطبتتون از بین میره.
یکبار به یکی از دوستان که تو شبکههای اجتماعی فعالیت میکرد گفتم: «من تو رو میشناسم، تو که آدم خیلی بامزهای هستی، خیلی اهل بگوبخندی… چرا اینقد خشک و رسمی مینویسی و مطالبت رو انتخاب میکنی؟»
بعضی اوقات خوش بگذرونید، زندگی فقط کار نیست!
البته این به این معنا نیست که لودگی کنید، یا از کلمات سخیف استفاده کنید. فقط اینکه عموما شخصیت افراد وقتی که در حال تایپ کردن هستند به سمت عالِم بودن و یا عارِف بودن سوق پیدا میکنه و کلمات و الفاظ به قرن هفتم و هشتم هجری نزدیک میشه. نه به این شوری شور و نه به اون شیرینی. خیرالامور اوسطها!!!
بعد از هر ارسال حداقل نیم ساعت آنلاین باشید
وقتی مطلبی ارسال میکنید، احتمال داره کسی همون موقع کامنت بذاره و از شما تشکر کنه، یا سوالی مطرح کنه. اگه آنلاین باشید و بعد از اینکه پست میکنید سریع آفلاین نشید میتونید به اون کامنت پاسخ بدید.
اگه همون موقع اینکارو انجام دادید، شخص مقابل شما هم آنلاینه و به احتمال زیاد پاسخ کامنت شما رو ارسال میکنه و این یعنی شروع یک ارتباط. اگر اینکار چند بار تکرار بشه، اون شخص اگر قصد خرید داشته باشه مطمئن باشید شما، یکی از گزینههای اصلی تو ذهنش هستید.
البته اینها در صورتی محقق میشه که پاسخ شما به سمت ایجاد ارتباط باشه، نه یه جواب خشک و خالی.
بطور کلی اگه میخواید تو شبکههای اجتماعی فعالیت حرقهای داشته باشید: راحت و صمیمی باشید و تا میتونید ارتباط بسازید. بیشتر و عمیقتر.
مطالب مشابه
نیچ مهمترین عامل رشد سریع
تعداد مناسب هشتگ اینستاگرام برای پستها ۲۰۱۹
رباتهای اینستاگرام چطور باعث افزایش فالوور میشوند
انواع رباتهای افزایش فالوور اینستاگرام
بررسی روشهای کسب درآمد از اینستاگرام و میانگین درآمد ماهیانه
کلاس آموزش کسب درآمد از اینستاگرام
2 دیدگاه دربارهٔ «مهمترین اصل بازاریابی شبکههای اجتماعی»