این متن رو از سایت انیستیتو بازاریابی محتوا ترجمه کردم و سعی کردم هیچ جای دخل و تصرف نکنم و تا جای ممکن لغات رو عینا به فارسی برگردونم.
محتوای کارآمد باید در هسته بازاریابی قرار داشته باشد
تاثیرگذاری بازاریابی سنتی دقیقه به دقیقه کمرنگتر و کماثرتر میشود، بهعنوان یک بازاریاب آیندهنگر، شما میدانید که راه بهتری هم هست.
ورود به بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا یک بازاریابی استراتژیک است که متمرکز است بر روی تولید و توزیع محتوای با ارزش، مرتبط و مستمر برای جذب و حفظ یک جامعه مخاطب کاملا مشخص و واضح با هدف هدایت آن برای انجام افعال سودآور.
بهجای ایجاد تغییر در محصولات و خدمات خود، شما برای رسیدن به اهدافتان و کمک به مشتریان و در جهت حل مشکلات آنها باید محتوای واقعا مرتبط و کاربردی تولید کنید.
بازاریابی محتوا کجای برنامه بازاریابی شما قرار میگیرد
در حالی که قطعا بازاریابی محتوا پدیده جدیدی نیست، اما همچنان سردرگمی درباره اینکه چهچیزی هست و چهچیزی نیست ادامه دارد.
برای کمک به درک اینکه بازاریابی محتوا چهطور باید در کسبوکار شما با سایر روشهای بازاریابی هماهنگ شود، تیم انیستیتو بازاریابی محتوا یک دیدگاه جدید تحت نظم خاص ارائه کرده است که در بالا آنرا عنوان کردیم. این تعریف در طو سالها تکامل پیدا کرده و واضحترین توضیحی است که ما میتوانیم برای این فضای موجود پیشنهاد کنیم.
چند بخش در این تعریف وجود دارد:
بازاریابی محتوا یک بازاریابی استراتژیک است، یعنی نیازمند برنامهریزی است: طبق تحقیقات انیستیتو بازاریابی محتوا، داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوای مستند یکی از مسائلی است که باعث افزایش تأثیرگزاری و متمایز شدن بازاریابها از همکاران خود میشود.
بازاریابی محتوا شامل تولید و توزیع محتوا ست: کار شما با تولید محتوا پایان نمیپذرد. شما به بازاریابی برای بازاریابی محتوایی خود نیاز دارید.
محتوایی که تولید میکنید باید مرتبط و با ارزش باشد: هر محتوایی نتیجهبخش نیست. به این فکر باشید که محتوای خود را کاربردی کنید نه صرفا محتوایی که اطلاعات ارائه میدهد.
بازاریابی محتوا بطور دائم و مستمر توزیع میشود: محتوای تک و منقطع یا کمپینهای با مدت زمان مشخص بعنوان بازاریابی محتوا محسوب نمیشوند. بازاریابی محتوا باید بطور مداوم و مستمر انجام شود. صادقانه اینکار همیشه ساده نیست، و موفقیت الزاما یکشبه اتفاق نمیافتد. اما نتایجی که از این روش بهدست میآورید در بخش تعامل با مخاطبان بسیار جذاب خواهد بود.
بازاریابی محتوا توسط برندهای پیشرو استفاده میشود
تحقیقات سالانه ما(انیستیتو بازاریابی محتوا) نشان میدهد اکثریت قریب به اتفاق بازاریابها از بازاریابی محتوا استفاده میکنند. در حقیقت این روش توسط خیلی از برندهای برجسته دنیا استفاده میشود. این مدل بازاریابی همچنین توسط کسبوکارهای کوچک و حتی تکنفره هم اجرایی شده و توسعه پیدا کرده است. چرا؟ چون نتیجه فوقالعاده دارد.
بازاریابی محتوا هم به سود شما ست هم به سود مشتریان
بطور مشخص ۳ دلیل اصلی و فایده برای شرکتها وجود دارد که از بازاریابی محتوا استفاده کنند
- افزایش فروش
- صرفهجویی در هزینه
- مشتریانی که وفاداری بیشتری دارند
محتوا حال و آینده بازاریابی است
به عقب برگرد و یکبار دیگر تعریف بازاریابی محتوا را بخوان، اما ایندفعه “مرتبط” و “ارزشمند” را حذف کن. این فرق بین بازاریابی محتوا و بقیه چرندیات اطلاعات محوری است که شما از شرکتهایی دریافت میکنید که قصد دارند چیزی بفروشند. شرکتها همیشه برای ما اطلاعات ارسال میکنند، این اطلاعات در اکثر مواقع نه مرتبط است و نه دارای ارزش(میشود نام این نوع اطلاعات را “اسپم” گذاشت). این آنچیزی است که باعث جذاب شدن بازاریابی محتوا در عصر حاضر از بین هزاران پیام بازاریابی که هر روز توسط افراد و اشخاص مختلف منتشر میشود، شده است.
بازاریابی بدون محتوای عالی امکانپذیر نیست
بدون در نظر گرفتن اینکه از چه تاکتیکهای بازاریابی استفاده میکنید، بازاریابی محتوا باید بخشی از روند شما باشد، نه یک چیز جداگانه. محتوای با کیفیت بخشی از تمام روشهای بازاریابی است.
- بازاریابی شبکههای اجتماعی: استراتژی بازاریابی محتوا قبل از استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی تدوین میشود.
- سئو: موتورهای جستجو به کسبوکارهایی امتیاز میدهند که محتوای با کیفیت و مستمر منتشر میکنند
- پی آر(روابط عمومی): استراتژی روابط عمومی موفق در مورد نگرانیهای مخاطبان است، نه خود کسبوکار
- پی پی سی(پرداخت در ازای کلیک): برای اینکه ppc نتیجهبخش باشد حتما باید یک محتوای عالی در پشت آن وجود داشته باشد
- بازاریابی درونگرا: محتوا کلید افزایش ترافیک و لید است
- استراتژی محتوا: استراتژی محتوا قسمتی از استراتژی بازاریابی محتوا است
خلاصه
بهطور خلاصه، بجای اینکه خدمات و محصولات خود را به نمایش بکشید، باید اطلاعات عرضه کنید، اینکار باعث میشود خریداران آگاهی بیشتری پیدا کنند. ذات این استراتژی، اعتقاد به این موضوع است که اگر ما بهعنوان یک کسبو کار بهطور مستمر اطلاعات باارزش به خریداران ارائه کنیم، آنها در نهایت به ما نسبت به بقیه کسبوکارها اهمیت بیشتری میدهند و برای ما امتیاز خاصی قائل میشوند که این امر منجر به وفادار شدن آنها به ما خواهد شد.
مطالب مشابه
بدردبخورها ۲ – آموزش فیسبوک کریتور استودیو facebook creator studio (ارسال پست زمانبندی)
آموزش کامل obs
دو مدل برندسازی شخصی – یا چنین نمای که باشی، یا چنان باش که نمایی
۲ استراتژی کلیدی برای رشد سریع در شبکه های اجتماعی و فضای دیجیتال
ویدئو کلاس بازاریابی محتوا در اینستاگرام (دانشگاه الزهرا)
۲ قدم تا ورود به اکسپلور اینستاگرام + ترجمۀ جدیدترین پست رسمی اینستاگرام در مورد نحوۀ کار الگوریتم اینستاگرام
9 دیدگاه دربارهٔ «بازاریابی محتوا یا بازاریابی محتوایی چیست؟»